Turn up the volume for the
best experience
نقش فرش ماشینی در دکوراسیون منزل
از آنجاییکه فرش های خوب و باکیفیت از قیمتهای نسبتا بالایی نیز برخوردارند میتوان گفت در اکثر مواقع تهیه یک فرش مناسب انتخابی دائمی و یا طولانی مدت محسوب می شود بنابراین باید دقت کافی را در تهیه و خرید آنها به عمل آورد.

 نقش فرش ماشینی در دکوراسیون منزل

از آنجاییکه فرش های خوب و باکیفیت از قیمتهای نسبتا بالایی نیز برخوردارند میتوان گفت در اکثر مواقع تهیه یک فرش مناسب انتخابی دائمی و یا طولانی مدت محسوب می شود بنابراین باید دقت کافی را در تهیه و خرید آنها به عمل آورد. بی شک فرش ها و قالیچه ها نقش بسزایی در دکوراسیون داخلی خانه ها دارند بطوریکه اگر با دقت و متناسب با سایر وسایل موجود در منزلتان انتخاب شوند به طرز معجزه آسایی به زیبایی فضایتان می افزایند در حالیکه با انتخاب اشتباه فرش ، ممکن است تناسب و زیبایی کل فضای مورد نظرتان از بین برود و همچنین سایر وسایل نیز جلوه خود را از دست خواهند داد.

فرش ایران مهر معتقد است استفاده از فرش راهی آسان برای روح بخشیدن و ایجاد گرما به هر فضایی میباشد بنابراین بهتر است با نکات مهم در رابطه با انتخاب نوع فرش متناسب با فضایی که دارید آشنا شوید تا دکوراسیون داخلی جذابی داشته باشید. 
 
فرش ماشینی و قالیچه
چه کسی می تواند منکر زیبایی ها و جلوه طرح و نقش فرش ایرانی در دکوراسیون داخلی خانه شود؟ همانطور که گفته شد فرش ها بی شک معجزه گرانی هستند که قادرند حسابی در دل دکوراسیون داخلی خانه تان غوغا به پا کنند. اما این عناصر زیبایی بخش اگر به درستی انتخاب نشوند، می توانند نتیجه عکس داشته باشند.

 - شاید این سوال که در میان انواع فرش ماشینی کدام فرش مناسب دکوراسیون منزل شماست؟ برای شما هم پیش آمده باشد. خوبی فرش های ایرانی در این است که دارای انواع مختلف و زیادی هستند که دست شما را برای انتخاب باز می گذارند. پس تنها کاری که باید بکنید نگاه کردن به خود دکوراسیون داخلی خانه تان است. برای خانه هایی که دارای رنگ های روشن هستند و معمولا بافت های کمی دارند، یک فرش ماشینی که رنگ های تیره بر آن غالب است و دارای طرح و نقش های به نسبت بزرگ است می تواند کارساز باشد، عکس این قضیه نیز صادق است.

 - سبک کلاسیک، یکی از آن سبک های دکوراسیونی است که جزییات و بافت های زیادی را می طلبد تا به اصل خود بیشتر نزدیک شود، پس اگر خانه ای دارید که سبک آن کلاسیک است، فرش هایی با طرح و نقش های پر کار بیشتر به شما کمک می کنند، البته این که می گوییم فرش ها باید در سبک کلاسیک پر جزییات باشند به عوامل دیگری هم بستگی دارند، اول آن که رنگ این فرش ها نباید لاکی باشد؛ رنگ های لاکی رنگ های قرمز و زرشکی و رنگ هایی در این طیف هستند، دوم آن که باید مساحت فضا را نیز در نظر گرفت، هر چه فضا کوچک تر باشد بهتر است که طرح و نقش فرش ها نیز بزرگ تر باشد، طرح های ریز و پر جزییات برای فضاهای کوچک مناسب نیستند.

 - نکته دیگری که باید در انتخاب طرح و نقش فرش ماشینی در دکوراسیون داخلی مورد توجه قرار بگیرد، اندازه فرش ها است. ابعاد و اندازه فرش ها نیز به اندازه طرح و نقش فرش های ماشینی مهم هستند. گاهی ممکن است فضای کوچک و مساحتی کمی در اختیار داشته باشید اما فرشی را پیدا کنید که هم رنگ آن و هم طرح و نقشش حسابی با دکوراسیون داخلی خانه تان ست است، اما مشکل این جا است که این فرش دارای طرح و نقش های ریز و در هم تنیده ای است که اگر آن را استفاده کنید باعث الکی شلوغ شدن دکوراسیون داخلی اتاق تان خواهد شد، پس باید چه کار کرد؟ راه حل این است که از فرش هایی با ابعاد کوچک تر استفاده کنید، به همین آسانی.

 
- اگر فکر می کنید که دکوراسیون داخلی خانه تان احتیاج به یک هیجان بصری دارد، از فرش های ایرانی کمک بگیرید. خیال تان راحت طرح فرش های ماشینی آن قدر متنوع و زیاد است که با خیال راحت می توانید در آن چرخ بزنید و گزینه مورد نظر خودتان را پیدا کنید. پیشنهاد ما این است که اگر خانه ای روشن دارید که برای تان یکنواخت و خسته کننده شده است، از فرش هایی با رنگ های گرم بهره ببرید. البته نکات دیگری را هم که با هم بررسی کردیم را هم در نظر بگیرید، نکاتی مانند مساحت فضا و سبک های دکوراسیونی.
 

- این که شما قصد دارید فرش تان را در کدام فضای داخلی استفاده کنید هم بسیار مهم است، اصلا همین نکته هم در انتخاب طرح و نقش فرش ها تاثیر گذار است. به طور مثال اگر قرار است این فرش را در فضای راهرو مورد استفاده قرار دهید، باید فرش ماشینی با طرح هایی ممتد را انتخاب کنید و از آن جایی که دکوراسیون داخلی راهرو ها کمتر مورد توجه قرار می گیرد شما می تواند فرش هایی را که طرح های شلوغ دارند انتخاب کنید تا به دکوراسیون داخلی راهرو خانه تان حس و حالی نو ببخشید.
 

- به گفته کارشناسان ، طرح فرش ماشینی می تواند بر چیدمان مبلمان های خانه هم تاثیر گذار باشد. یعنی حضور این فرش ها می تواند بر مبلمان های شما حکم کند که چگونه چیده شوند. معمولا فرش هایی با طرح های مرکز گرا باعث می شوند تا مبلمان ها خانه صمیمانه تر در کنار هم چیده شوند، به صورت گرد و نزدیک به هم. پس باید قبل از انتخاب فرش به طراحی پلان و نقشه خانه تان هم توجه کنید، پس می توانید ببینید که فرش پهن کردن هم قوانین خاص خودش را دارد.
 

- البته برای فرش های ایرانی با طرح های مرکز گرا، انواع دیگری هم وجود دارد. فرش های مرکز گرایی که دارای قابی در اطراف خود هستند و به شما اجازه می دهد که به جای چیدمان گرد مبلمان، چیدمان خطی و مستطیلی را تجربه کنید، می بینید که طرح فرش های ماشنیی می توانند حسابی قدرتمند باشند و برای دکوراسیون داخلی خانه تان تعیین تکلیف کنند.

 
- اگر خیلی مایل هستید تا از طرح فرش ماشینی در دکوراسیون داخلی مدرن و امروزی تان بهره بگیرد باید حسابی حواستان به خود طرح و نقش ها باشد، حالا رنگ و اندازه ها بماند. باید حسابی در مورد خود نقش ها حساسیت به خرج دهید و حسابی بگردید تا طرح مورد نظرتان را بیابید. خیلی ها فکر می کنند که فرش های ایرانی با طرح و نقش هایی سنتی و قدیمی می تواند برای خانه های مدرن مناسب باشد، اما صرف رنگ های روشن آن و طرح های مشخص و جدا ازهم نمی توان گفت که این فرش برای خانه های مدرن مناسب است، این طرح های از جنس خانه های مدرن نیستند و بهتر است که خانه ای که در دکوراسیون داخلی آن از این فرش ها استفاده می شود رنگ و بویی از دکوراسیون سنتی و ایرانی وجود داشته باشد تا شاهد همنشینی خوبی باشید.
 

 بیشتر بخوانید:

   چیدمان دکوراسیون با فرش سورمه ای
   استفاده از فرش در دکوراسیون منزل و نکاتی که باید رعایت کنیم

 

 

پیشنهاد هایی برای انتخاب فرش مناسب با دکوراسیون

هنگام انتخاب آن، مراقب این اشتباهات رایج باشید.

1. انتخاب فرش های خیلی کوچک
فرش های خیلی کوچک، خانه را از آنچه هست، کوچک تر نشان می دهند. دانیل اوکی طراح دکوراسیون داخلی می گوید:«شما باید فرشی انتخاب کنید که کف خانه را بپوشاند. فرشی که در اتاق پذیرایی استفاده می کنید، باید آنقدر بزرگ باشد تا حداقل زیر پایه های جلویی مبل ها را بپوشاند.» در اتاق خواب نیز باید اندازه فرش طوری باشد تا زمانی که از خواب بیدار می شوید و پای خود را روی زمین می گذارید، پایتان روی فرش قرار گیرد.
 
فرش نازک را کنار بگذارید

2. استفاده از یک لایه فرش
بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای استفاده از فرش های کوچک، از یک فرش بزرگ استفاده کنند. شاید دلیل آن هزینه کمتر باشد اما طراحان دکوراسیون استاد روی هم چیدن فرش ها هستند. بهتر است برای زیبایی خانه خود، یک فرش کنفی بزرگ به رنگ خنثی بخرید و فرش طرح دار را روی آن قرار دهید. این روش نه تنها زیبایی خانه را دو برابر می کند بلکه هنگام کثیفی فرش ها، راحت تر می توانید آنها را جابه جا کنید و بشورید.
 
فضای خالی بین فرش ها

3.خالی نگذاشتن فضای بین فرش ها
از این که فضاهای خالی کف خانه مانند لبه دیوارها را خالی بگذارید، نترسید. وجود فضای خالی، خانه شما را بزرگ تر و زیباتر نشان می دهد. 
 
 اول فرش خود را انتخاب کنید

4. خرید فرش در آخرین مرحله
اگر می خواهید تمام لوازم منزل خود را از ابتدا خریداری کنید، اول به سراغ فرش بروید. مطمئنا اگر خرید فرش را به مرحله آخر موکول کنید، انتخاب آن ماهها به طول خواهد انجامید. (در این مواقع بهتر است فرشی با رنگ خنثی بخرید تا آنچه را که در ذهنتان است، به مرور زمان بیابید.)
 
طراحان دکوراسیون، اولین چیزی که هنگام تزیین خانه تهیه می کنند، فرش است. در این صورت آنها راحت تر می توانند دیگر لوازم خانه مانند پارچه پرده، مبل و بالش های تزیینی را هماهنگ با فرش ماشینی خود انتخاب کنند.

 انتخاب فرش های طرحدار

5.پرهیز از فرش های طرح دار 
دانیل اوکی می گوید :گاهی تضاد برای ایجاد فضایی شاد در خانه لازم است. دیوارهای قهوه ای، مبل قهوه ای، فرش قهوه ای و ... فضای خانه را یکدست و بی روح نشان می دهد.
 

6.عدم استفاده از زیر فرشی
قرار دادن موکت در زیر فرش ها مانع سر خوردن و حرکت آنها می شود. به علاوه شما هنگام نشستن یا راه رفتن روی آن، به دلیل نرمی بیشتر، احساس راحت تری خواهید کرد. استفاده از چسب فرش بی فایده است و تنها مواد چسبی آن به کف پوش آسیب می رساند.
 

اینکه فرش در جای خود ثابت بماند و تکان نخورد بسیار مهم می باشد که این کار تنها با استفاده از چسباندن ترمز فرش پشت آن میسر نمی شود و گاهی اوقات لازم است که پایه ی یکی از وسایل را روی آن قرار داد تا ثابت بماند .


کلمات کلیدی


تاریخ ثبت : 1398/06/06

دیدگاه شما

 


GET IN TOUCH WITH US

بـا مـا در تمــاس باشیـد...





ID: @IranMehrCarpet
شبکه های اجتماعی | Social Network


کاشان، شهرک صنعتی صباحی بیدگلی،بلوار یک،فرعی پنجم
آدرس | Add.


031-54759080
تلفن | Phone

© 2018. All Rights Reserved. Design and Developed by ariaads.ir