Turn up the volume for the
best experience
کاشان میزبان نمایشگاه ملی تخصصی و فن بازار فرش ماشینی، گل و گلاب و صنایع وابسته شد
کاشان قطب فرش ماشینی کشور به عنوان میزبان نمایشگاه ملی تخصصی و فن بازار فرش ماشینی وگل و گلاب و صنایع وابسته در نخستین نشست هم اندیشی اعضای ستاد اجرایی این نمایشگاه معرفی شد.

کاشان میزبان نمایشگاه ملی تخصصی و فن بازار فرش ماشینی، گل و گلاب و صنایع وابسته شد

 

کاشان قطب فرش ماشینی کشور به عنوان میزبان نمایشگاه ملی تخصصی و فن بازار فرش ماشینی وگل و گلاب و صنایع وابسته در نخستین نشست هم اندیشی اعضای ستاد اجرایی این نمایشگاه معرفی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،علی اکبر مرتضایی قهرودی، فرماندارکاشان و نشست ستاد راهبری و سیاست گزاری این نمایشگاه گفت: فرش ماشینی کاشان و همچنین گل محمدی قیمت گذار واحد و مشخصی ندارد.

او با انتقاد ازاینکه قیمت فرش در کاشان به عنوان قطب فرش ماشینی از مرحله تولید تا فروش آن در بازار‌های پایتخت قیمت‌های متفاوتی دارد گفت: نداشتن قیمت واحد و مشخص برای فرش و گل محمدی به عنوان دوکالا و محصول استراتژیک منطقه یک دغدغه و چالشی تامل برانگیز است.

فرماندار کاشان، بر همدلی خوب و فراگیر اعضای ستاد و نهاد‌های مرتبط در برگزاری این نمایشگاه ملی و تخصصی تاکید کرد و گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه پیوند ظرفیت منطقه‌ای کاشان با موقعیت ملی آن است.

مرتضایی، نمایشگاه عرضه محصولات شهرستان کاشان به متقاضیان داخلی و بین المللی را عامل ایجاد انگیزه در ارتقاء کیفیت تولید دانست و افزود: برگزاری نمایشگاه در این سطح فرصتی برای تحقق اهداف شعار رونق تولید به شمار می‌آید.

او تصریح کرد: با هدف تنظیم بازار و عرضه مستقیم محصولات و کالا‌های اساسی برنامه ریزی برای برپایی نمایشگاه دائمی در دستور کار قرار دارد که درآینده نزدیک محقق خواهد شد.

سعید ابریشمی راد، شهردار کاشان، نیز همکاری اعضای ستاد را در معرفی طراحان برتر و زبده برای ساخت و نصب المان فرش و گل سرخ در میدان ورودی شهر خواستارشد و گفت: اقتصاد کاشان از برکت فعالیت صنعت گران فرش و مشارکت بخش خصوصی با همه سختی‌ها و مشکلات آن‌ها در این صنعت ارتزاق می‌کند.


رونمایی از پوستر نمایشگاه ملی تخصصی و فن بازار فرش ماشینی، گل و گلاب و صنایع وابسته


مجید برازنده، رئیس اداره صنعت معدن و تجارت کاشان، در ادامه رونمایی از پوستر برگزاری نمایشگاه ملی تخصصی و فن بازار فرش ماشینی و گل و گلاب و صنایع وابسته را روز پنج شنبه در اتاق بازرگانی کاشان یادآورشد و گفت: کاشان در سال ۸۹ و ۹۰ تجربه موفق برگزاری دو نمایشگاه فرش را با وجود همه سختی‌های آن برای نخستین بار داشته است.

او، با تاکید برصدور مجوز برگزاری دو نمایشگاه تخصصی و فن بازار فرش ماشینی و گل و گلاب و صنایع وابسته از سوی سازمان توسعه تجارت ایران برای کاشان به عنوان قطب صنعت فرش ماشینی کشور گفت: زمان و محل برگزاری این نمایشگاه ملی در روز رونمایی پوستر اطلاع رسانی خواهدشد.

برازنده، با اشاره به ایجاد مقدمات برگزاری نمایشگاه و صدور مجوز‌های لازم از سال گذشته تاکنون گفت: اتاق بازرگانی کاشان و اداره صنعت، معدن و تجارت این شهرستان تجربه برگزاری نمایشگاه علمی و صنعتی و اجرایی فرش ماشینی و گل و گلاب را در سال گذشته داشته است.

او، با تاکید بر تشکیل و فعالیت کمیته‌های چندگانه نمایشگاه در تهران و کاشان گفت: رایزنی‌های لازم از طریق سازمان توسعه تجارت ایران نیز برای همکاری رایزنان بازرگانی ایران در کشور‌های خارجی با نمایشگاه درراستای استفاده از خلاقیت‌های به روز تکنولوژی نوین نیز انجام شده است. 

به گفته او، برگزاری یک همایش ویژه در اواسط شهریور ماه پیش درآمد برگزاری نمایشگاه و حضور فعال صنعتگران و تولیدکنندگان فرش و گل و گلاب در این نمایشگاه ملی تخصصی است.

برازنده، با تاکید بر اینکه برگزاری این نمایشگاه با هدف تمرکز زدایی از پایتخت در برگزاری نمایشگاه فرش و انطباق برگزاری نمایشگاه با ظرفیت‌ها و قطب آن صنعت و هنر و حرفه در منطقه کاشان است گفت: شناسایی ظرفیت منطقه‌ای کاشان و پیوند آن با پتانسیل‌های ملی از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه است.


فرش و گل و گلاب به عنوان شاخص اصلی اقتصاد منطقه کاشان است

حجازی، به عنوان نماینده صنعتگران تولید گلاب نیز در این نشست با تقدیر از مجریان این طرح برگزاری نمایشگاه تخصصی فرش و گل و گلاب به عنوان شاخص اصلی اقتصاد منطقه و دو نماد مطرح این شهرستان را در سطح ملی و بین المللی فرصت مغتنمی برای شناسایی این دو پتانسیل ویژه کاشان برشمرد.

او، تعامل و سازماندهی گلابگیران صنعتی و سنتی را در این نمایشگاه فرصت ویژه‌ای برای آن‌ها دانست و گفت: خروجی نمایشگاه باید برای دو قشر بازدید کننده و صنعتگران رضایت آمیز، سازنده و تاثیرگذار باشد.

شایان ذکر است: نخستین نشست هم اندیشی نمایشگاه ملی تخصصی و فن بازار فرش ماشینی وگل و گلاب و صنایع وابسته با حضور علی اکبر مرتضایی قهرودی، فرماندارکاشان، مجید برازنده، رئیس اداره صنعت معدن و تجارت کاشان، سعید ابریشمی راد، شهردار کاشان، سید تقی حجازی از انجمن گلاب و به عنوان نماینده صنعتگران تولید گلاب، احمد فرهی حامی مالی نمایشگاه، اکبر شجری نماینده اتاق کاشان، منصور دیاری از دانشگاه آزاد، محمد ملک زاده، علی جهانگیر مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه آزاد، حمیدرضا نوابی اتحادیه گلاب و محمد حسین نعمتیان از کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه در فرمانداری کاشان برگزارشد.

منبع:Yjc


کلمات کلیدی


تاریخ ثبت : 1398/06/05

دیدگاه شما

 


GET IN TOUCH WITH US

بـا مـا در تمــاس باشیـد...





ID: @IranMehrCarpet
شبکه های اجتماعی | Social Network


کاشان، شهرک صنعتی صباحی بیدگلی،بلوار یک،فرعی پنجم
آدرس | Add.


031-54759080
تلفن | Phone

© 2018. All Rights Reserved. Design and Developed by ariaads.ir