Turn up the volume for the
best experience
مسئولان حداقل در سال رونق تولید سنگ اندازی نکنند
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران گفت: مسئولان در سال رونق تولید بندهای جدید را به دست و پای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی نپیچند.

مرتضی میری:
مسئولان حداقل در سال رونق تولید سنگ اندازی نکنند
 
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران گفت: مسئولان در سال رونق تولید بندهای جدید را به دست و پای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی نپیچند.

برنامه "صبح و گفتگو" با موضوع تولید و صادرات فرش در ارتباط تلفنی با مرتضی میری عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران و عبدالله رضیان عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از آنتن رادیو گفت و گو پخش شد. 

میری در مصاحبه با رادیو گفت و گو با بیان اینکه شبکه تولید از شبکه توزیع جدایی پذیر نیست گفت: ارتباط مستقیم و پیوسته ای بین حوزه تولید و توزیع فرش ایرانی برقرار است به گونه ای که هر مشکل در شبکه توزیع تولید را هم با مشکل مواجه خواهد کرد.

وی با اشاره به مشکلات قانونی تولیدکنندگان افزود: تولیدکنندگان در مواد قانونی از جمله قانون کار و مالیات با سازمان تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی با مشکل مواجهند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران تصریح کرد: فعالان اقتصادی مدت هاست که روزانه برای باز کردن بندهای دولتی و قانونی که به دور دست و پای آن پیچیده انرژی صرف می کند تا به شرایط عادی برگردند و فعالیت کنند. لذا تنها انتظار ما از مسئولان این است که در سال رونق تولید بندهای جدید را به دست و پای تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی نپیچند.

میری از حمایت های نادرست دولت از برخی تولیدات داخل مانند حمایت های صرفا تعرفه ای انتقاد کرد و گفت: به عنوان مثال برای حمایت از صنعت ابریشم و نوغان داری تعرفه ابریشم را بالا می برند درحالیکه نیاز داخلی تامین نشده و در نهایت موجب افزایش قیمت و یا کاهش کیفیت فرش های ابریشمی خواهد شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران با تأکید بر اینکه دولت قبل از صدور بخش نامه ها با بخش خصوصی هم مشورت کند گفت: بخش خصوصی همواره در تصمیم سازی ها اعلام آمادگی کرده اما متأسفانه به نظرات و خواسته های این بخش توجهی نمی شود.

وی با اشاره به تعاملات مستقیم بخش خصوصی با فراکسیون فرش مجلس افزود: این تعاملات باید به دیگر کمیسیون ها و دولت نیز توسعه پیدا کند. 

در ادامه "صبح و گفتگو"، رضیان فضای موجود اقتصادی را متاثر از فضای تحریمی خواند و گفت: فضای فعلی شرایط را تا حد زیادی برای تولیدکنندگان سخت کرده است.

وی با اشاره به نقش کمیسیون صنایع معادن مجلس در رفع مشکلات تولید بیان داشت: با توجه به افزایش شدید قیمت مواد اولیه و لزوم تهیه نقدی آن ها، بیشترین گله مندی تولیدکنندگان از تامین نقدینگی و ارز است که در دستور کار جدی کمیسیون صنایع و معادن و وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هیچ خلل قانونی در این حوزه نداریم گفت: تولیدکنندگان نیز در همایش روز صنعت به این موضوع اذعان کردند اما مشکل اصلی عدم اجرای قانون و بروکراسی است که مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد کرده است.

رضیان در پایان "صبح و گفت و گو" با اشاره به تعاملات بخش خصوصی با مجلس ابراز داشت: نمایندگان بخش خصوصی در صحن علنی مجلس حضور می یابند و اظهار نظر می کنند اما مشکل اصلی در حوزه اجرا و نظارت است.
منبع:رادیو گفت وگو


کلمات کلیدی


تاریخ ثبت : 1398/04/26

دیدگاه شما

 


GET IN TOUCH WITH US

بـا مـا در تمــاس باشیـد...





ID: @IranMehrCarpet
شبکه های اجتماعی | Social Network


کاشان، شهرک صنعتی صباحی بیدگلی،بلوار یک،فرعی پنجم
آدرس | Add.


031-54759080
تلفن | Phone

© 2018. All Rights Reserved. Design and Developed by ariaads.ir