Turn up the volume for the
best experience
با معایب و محاسن فرش ماشینی ۷۰۰ شانه آشنا شوید
فرش ماشینی ۷۰۰ شانه در بین فرش‌های ماشینی دیگر بدلیل قیمت مناسب و تنوع طرح ، بیشترین فروش را دارد و می‌تواند رضایت سلیقه‌های مختلف را جلب کند.

با معایب و محاسن فرش ماشینی ۷۰۰ شانه آشنا شوید

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه در بین فرش‌های ماشینی دیگر بدلیل قیمت مناسب و تنوع طرح ، بیشترین فروش را دارد و می‌تواند رضایت سلیقه‌های مختلف را جلب کند. پیش از اینکه فرش‌های ۱۰۰۰ شانه ، ۱۲۰۰ شانه و ۱۵۰۰ شانه به بازار بیایند ، فرش ۷۰۰ شانه مورد استقبال مردم بود و با توجه به علاقه مردم به فرش ۷۰۰ شانه این نوع فرش‌ها به صورت تبدیلی و همچنین طرح ۷۰۰ شانه نیز تولید و به بازار عرضه می‌گردید.

درگذشته که هنوز صنعت فرش و کارخانه‌های بافت فرش وارد ایران نشده بود بسیاری از مردم به دلیل قیمت گران فرش‌های دستباف قادر به تهیه این فرش‌ها نبودند اما با ورود صنعت فرش ماشینی و قیمت مناسب این فرش مردم توانستند که خانه‌های خود را با این فرش‌ها مزین کنند.

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه

در گذشته فرش‌های ماشینی را بر اساس طرح و رنگ دسته بندی می‌کردند چرا که همه فرش‌ها در ۳۵۰ شانه بافته می‌شدند و لذا تقسیم بندی بر اساس تعداد شانه ممکن نبود. به تدریج فرش‌های مختلف با شانه‌های مختلف تولید شدند و معیار دسته بندی فرش‌ها به تعداد شانه‌ها تغییر یافت. در حال حاضر بر اساس این تقسیم بندی ۵ نوع فرش ماشینی داریم که شامل فرش‌های۵۰۰ ، ۷۰۰ ، ۱۰۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰شانه هستند. شانه در همه فرش‌های ماشینی به تعداد گره‌هایی گفته می‌شود که در یک متر مربع عرض فرش وجود دارد و تراکم هم به تعداد گره‌های فرش در یک متر مربع از طول فرش گفته می‌شود.

اگر تعداد گره‌ها در فرش بالا باشد بدین معنی است که فرش ریز بافت است و ظرافت آن نیز بالا است ، فرش ۷۰۰ شانه در قیاس با فرش‌های ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه از ظرافت کمتری برخوردار است ولی نسبت به آنها دارای دوام بیشتری است. الیافی که در بافت فرش ۷۰۰ شانه مورد استفاده قرار می‌گیرد ، از بهترین الیاف و نخ‌های موجود است که از جنس اکریلیک هیت ست شده هستند این الیاف و خاب ها پرز نمی‌دهند و حساسیت هم ایجاد نمی‌کنند و عمر آنها نیز طولانی است. جنس پودهایی که در بافت فرش ۷۰۰ شانه به کار رفته است از پنبه است و از آنجا که نخ و الیاف استفاده شد از کیفیت بالایی برخوردار هستند ، این فرش‌ها به راحتی تا می‌شود و نرم و لطیف هم هستند.

ویژگی‌های فرش ماشینی ۷۰۰ شانه

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه در یک متر مربع عرض ۷۰۰ گره دارد و به طور معمول تراکم آن نیز از ۲۱۰۰ الی ۳۰۰۰ گره می‌باشد که در این میان مشهورترین تراکم‌ها ۲۵۵۰ گره است. فرش‌های ماشینی درجه یک دارای ۸ یا ۱۰ رنگ هستند و قیمت آنها در مقایسه با فرش‌های ۷۰۰ شانه درجه دو کمی بیشتر است. در بافت فرش ۷۰۰ شانه ماشینی از دستگاه‌های گوناگون و البته بسیار قدرتمندی در کارخانه‌ها استفاده می‌شود. فرش ۷۰۰ شانه در قیاس با فرش ۵۰۰ شانه از قیمت بیشتر و لطافت بالاتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

10 دلیل برای خرید فرش ماشینی

مشخصات فنی فرش های ماشینی

محاسن فرش  ۷۰۰ شانه

فرش ماشینی ۷۰۰ شانه محاسنی دارد که به آنها اشاره خواهیم کرد:

 - به دلیل اینکه ارتفاع خاب در این فرش‌ها بالاتر است در مقایسه با فرش‌های ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه نرم تر هستند و می‌توانند به عنوان یک کفپوش راحت مورد استفاده قرار بگیرد و به همین دلیل برای اتاق خواب و اتاق کودکان مناسب است.

 - به دلیل اینکه ارتفاع نخ خاب فرش بیشتر است فرش ماشینی ۷۰۰ شانه از ضخامت بیشتری برخوردار است و به همین دلیل نیز مقاومت آن در برابر فشار و همچنین شستشو بیشتر خواهد شد.
طرح‌ها و نقشه‌هایی که در فرش‌های ۷۰۰ شانه استفاده می‌شود بیشتر طرح‌های سنتی است و برای علاقه‌مندان این نوع از فرش‌ها بسیار مناسب می‌باشد و به همین سبب همچنان زیبایی خود را در بین انواع فرش‌ها حفظ کرده است.
 

- قیمت فرش‌های ۷۰۰ شانه در قیاس با فرش‌های ۱۰۰۰ و ۱۲۰۰ شانه بسیار مناسب است.

معایب فرش  ۷۰۰ شانه

 

 - فرش ۷۰۰ شانه ماشینی در مقایسه با فرش‌های ۱۰۰۰ شانه و ۱۲۰۰ شانه از وزن بیشتری برخوردار است.
 

- فرش ۷۰۰ شانه در مقایسه با فرش‌هایی با شانه‌های بیشتر از طرح‌های ساده‌تری برخوردار است.

 - در فرش ۷۰۰ شانه به دلیل درشت بافت بودن طرح‌های به کار رفته از وضوح کمتری برخوردار هستند.

 - در فرش‌های ۷۰۰ شانه از طرح‌های مدرن زیاد استفاده نمی‌شود.

فرش ۷۰۰ شانه تبدیلی

فرش ۷۰۰ شانه تبدیلی یکی دیگر از انواع فرش‌های ۷۰۰ شانه است ، با این تفاوت که این فرش در دستگاه‌هایی بافته می‌شود که مخصوص فرش‌های ۵۰۰ شانه است و با تغییراتی که در دستگاه ایجاد می‌شود فرش ۷۰۰ شانه تولید می‌شود. لازم به ذکر است قیمت فرش تبدیلی کمتر است و کیفیت آن نیز پایین است.


کلمات کلیدی


تاریخ ثبت : 1398/03/05

دیدگاه شما

 


GET IN TOUCH WITH US

بـا مـا در تمــاس باشیـد...





ID: @IranMehrCarpet
شبکه های اجتماعی | Social Network


کاشان، شهرک صنعتی صباحی بیدگلی،بلوار یک،فرعی پنجم
آدرس | Add.


031-54759080
تلفن | Phone

© 2018. All Rights Reserved. Design and Developed by ariaads.ir