Turn up the volume for the
best experience
روانشناسی رنگ ها در انتخاب رنگ فرش
انتخاب فرش برای خانه یکی از مهمترین تصمیماتی است که تاثیر بسزایی در سبک دکوراسیون خانه دارد. مدل، جنس، طرح، کیفیت و در نهایت رنگ فرش عواملی هستند که در زمان خرید باید به آن دقت اساسی شود. از این رو افراد می توانند با کمک روانشناسی رنگ ها ، بهترین انتخاب را انجام دهند.

روانشناسی رنگ ها در انتخاب رنگ فرش

انتخاب فرش برای خانه یکی از مهمترین تصمیماتی است که تاثیر بسزایی در سبک دکوراسیون خانه دارد. مدل، جنس، طرح، کیفیت و در نهایت رنگ فرش عواملی هستند که در زمان خرید باید به آن دقت اساسی شود. از این رو افراد می توانند با کمک روانشناسی رنگ ها ، بهترین انتخاب را انجام دهند. روانشناسی رنگ در انتخاب فرش یکی از مهمترین مسائلی است که شما می توانید با در نظر گرفتن آن از دکوراسیون زیبایی در خانه بهره ببرید.

با توجه به اینکه زمین جزء اصلی فضای هر اتاق می باشد رنگ فرشی که انتخاب می کنید می تواند تاثیر چشمگیری بر حسی که از اتاق دریافت می کنید داشته باشد. اگر زمان آن رسیده است که دکوراسیون خانه خود را با یک فرش جدید تغییر دهید ما با توجه به علم روانشناسی رنگ ها به شما کمک می کنیم تا فرشی را انتخاب کنید که هماهنگ با دکور خانه شما است و به آن علاقه دارید.

روانشناسی رنگ ها
از زمانی که نیوتن در مورد تبدیل نور سفید به طیف رنگ ها (همان رنگین کمان) صحبت کرد ، درک انسان از شیوه ارتباط رنگ ها با دنیا تغییر پیدا کرده است. طبق علم روانشناسی رنگ ها هر رنگ یک پیام می دهد و تاثیرات خاصی بر حس و روحیه افراد می گذارد. به طور کلی می توان گفت انسان ها می توانند با استفاده از رنگ های مختلف حس خود را به بیننده القا کنند. امروزه به راحتی می توان کاربرد این ایده که رنگ ها بر روح و روان انسان ها تاثیر می گذارند را در دنیای بازاریابی ، ورزش ، طراحی داخلی و سایر موارد مشاهده کرد.

 

 

یک متخصص علم روانشناسی رنگ بیان می کند : ” تمام رنگ ها این توانایی را دارند که باعث عکس العمل های مختلف شوند. هر رنگ می تواند عامل ایجاد یک عکس العمل مثبت یا منفی باشد. این عکس العمل با توجه به فاکتورهای خاصی همچون شدت رنگ ، میزان رنگ استفاده شده و ترکیب رنگ با دیگر رنگ ها تعیین می شود. بعضی از رنگ ها مانند زرد از لحاظ احساسی بر ما تاثیر می گذارند. بعضی از رنگ ها مانند قرمز تاثیر خیلی زیادی بر بدن ما دارند. رنگ آبی تاثیر زیادی بر ذهن می گذارد. بنابراین طبق روانشناسی رنگ ها می توان گفت که هر رنگ محرک یک حس در انسان ها می باشد. ”

بیشتر بخوانید:تاثیر زیبایی فرش بر دکوراسیون چگونه است؟

ایجاد یک حس خوب در خانه با روانشناسی رنگ ها

اگر بخواهید دیوار اتاق خانه را رنگ بزنید یا اتاق نشیمن خود را با کمک یک ست مبل یا فرش جدید زیبا کنید ، انتخاب رنگ درست خیلی مهمتر از زیبایی و طرح وسایل است. در بسیاری از موارد دیده شده است که طرح فرش زیبا است اما اشتباه در انتخاب رنگ زیبایی فرش را زیر سوال برده است. در علم روانشناسی رنگ ها این حقیقت ثابت شده است که رنگ ها بر همه چیز ، از برداشتی که ما از اشیا و فضاها داریم گرفته تا طرز فکر ، احساس و عمل ما تاثیر می گذارند.

رنگ ها این قابلیت را دارند که فضای یک اتاق سرد را گرم و یک اتاق کوچک را بزرگ جلوه دهند. وقتی حرف از تاثیر رنگ بر انسان ها می شود همه با مفاهیمی از قبیل آبی و آرامش آشنایی دارید. بنابراین استفاده از روانشناسی رنگ ها در انتخاب فرش می تواند ثابت کننده این باشد که رنگ ها و احساسات چه اندازه به یکدیگر مرتبط هستند.

روانشناسی رنگ ها در انتخاب فرش
مدل و رنگ دو گزینه ای هستند که در زمان انتخاب فرش باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد. با توجه به اینکه تعویض فرش می تواند بسیار هزینه بردار باشد و شما قرار است سال ها از یک فرش استفاده کنید می توانید با بهره گیری از روانشناسی رنگ ها فرشی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید. علم روانشناسی رنگ این امکان را به شما می دهد که انتخاب خود را محدود کنید و در نهایت بهترین مدل و رنگ را برای دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید.

در زمان انتخاب رنگ فرش برای اتاق ، فاکتورهای زیادی از قبیل کاربرد در فضا (اتاق نشیمن ، راهرو ، اتاق خواب) را باید در نظر بگیرید. خوشبختانه فرش ها با توجه به تفاوتی که در قیمت دارند ، دارای تنوع رنگی زیادی نیز می باشند. بنابراین در حال حاضر می توانید با توجه به نکات روانشناسی رنگ ها ، رنگ خاصی از فرش را برای منزل سفارش دهید که می توانید از پس هزینه آن برآیید. همیشه به یاد داشته باشید انتخاب فرش شما اساس دکوراسیون طراحی هر اتاق خواهد بود. برای انتخاب رنگ درست فرش در ادامه نکاتی در رابطه با روانشناسی رنگ ها آورده شده است که بهتر است در زمان خرید فرش به یاد داشته باشید.

روانشناسی رنگ های گرم
در روانشناسی رنگ ها ، رنگ گرم به رنگ های نارنجی ، زرد و تناژ قرمز گفته می شود که باعث گرم نشان دادن اتاق می شود. با توجه به اصول روانشناسی رنگ ها ، انتخاب این رنگ فرش بسیار مناسب مکان هایی است که می خواهید دنج ، گرم و نرم باشد. رنگ قرمز یکی از رنگ هایی است که بیانگر اشتیاق و انرژی است. طبق گفته محققان رنگ قرمز باعث گفتگو و تحریک اشتها می شود. بنابراین فرش قرمز یک انتخاب عالی برای مکان هایی مانند ناهارخوری یا آشپزخانه است. در گذشته و در طرح های فرش ایرانی از این رنگ بسیار استفاده می شود. رنگ زرد نشان دهنده انرژی و خوش بینی است و طبق تحقیقات افرادی که در معرض این رنگ قرار دارند سروتونین بیشتری آزاد می کنند.

 

روانشناسی رنگ های سرد
با توجه به علم روانشناسی رنگ ها ، رنگ های سرد حس آرامش می دهند و به عنوان بهترین انتخاب برای فرش اتاق خواب شناخته می شوند. رنگ های سرد ضربان قلب و دمای بدن را کاهش می دهد ، باعث آرامش می شود و به طور کلی اندازه اتاق را بزرگ تر از حد معمول نشان می دهند. از میان رنگ های سرد ، از رنگ آبی بسیار در طراحی اتاق استفاده می شود و رنگ سبز ارتباط بسیار قوی با دنیای طبیعی و فضای سبز دارد. در روانشناسی رنگ ها ثابت شده است که این ویژگی رنگ سبز بسیار مورد پسند مردم قرار گرفته است و باعث تمرکز و خلاقیت افراد می شود. شاید انتخاب فرشی که تناژ سبز رنگ دارد برای عموم تعجب برانگیز باشد ، اما خالی از لطف نیست.

روانشناسی رنگ های خنثی
رنگ های خنثی به رنگ های سفید ، مشکی و همچنین رنگ خاکستری گفته می شود ، در حالی که رنگ های نزدیک به خنثی مانند بژ ، کرم و حتی رنگ قهوه ای نیز کاربرد بسیار زیادی در دکوراسیون منزل دارد. رنگ های خنثی از جمله رنگ هایی هستند که محدود به زمان خاصی نیستند و تا سال های سال از رده خارج نمی شوند و همیشه انتخاب بسیاری از افراد می باشند. کاربران می توانند از تناژ مشکی برای برجسته کردن برخی از ویژگی های خاص استفاده کنند. اما طبق روانشناسی رنگ ها ، رنگ سیاه اتاق را کوچکتر از حد معمول نشان می دهد در حالی که رنگ سفید برعکس عمل می کند.

 

انتخاب رنگ درست فرش برای خانه
انتخاب رنگ فرش برای خانه یک تصمیم بزرگ است ؛ چرا که فرش یکی از مهمترین وسایل خانه است که سالیان سال از آن استفاده می کنید. با توجه به اینکه فرش کردن خانه یکی از گزینه های هزینه بردار دکوراسیون خانه است شما باید با توجه به روانشناسی رنگ ها فرشی را انتخاب کنید که با دکوراسیون فعلی و آینده شما هماهنگ باشد و حس خوبی را القا کند. طبیعی است که هر چند وقت یکبار مدل ها و طرح های فرش تغییر می کند اما مهم این است که شما با توجه به روانشناسی رنگ ها فرشی انتخاب کنید که هارمونی خاصی با دیگر اجزای خانه داشته باشد. در ادامه تعدادی ترفند برای انتخاب فرش با توجه به روانشناسی رنگ آورده شده است تا شما بهترین انتخاب را انجام دهید.

رنگ های خنثی یا کلاسیک
رنگ های خنثی همیشه مورد استفاده قرار می گیرند و هیچ وقت از رده خارج نمی شوند. استفاده از رنگ های خنثی در طراحی فرش به شما بیشترین حق انتخاب را در زمان انتخاب رنگ دیوارها ، مبلمان و دیگر اجزای خانه می دهند. رنگ بژ ، خاکستری مایل به قهوه ای ، سفید مات و کرمی ، با طیف وسیعی از رنگ ها همخوانی دارد. بنابراین اگر می خواهید با استفاده از کوسن ، کاغذ دیواری ، مبل و غیره رنگ های متنوعی به اتاق اضافه کنید ، فرش های کلاسیک می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشند.

اگر هر چند وقت یکبار وسایل خانه را تغییر می دهید رنگ های خنثی بهترین انتخاب برای فرش هستند چراکه با وجود این رنگ فرش به راحتی می توانید هماهنگی خاصی با اجزای جدید ایجاد کنید. درست مانند یک آهنگ کلاسیک ، یک ماشین قدیمی یا کتاب ، این رنگ ها خارج از بعد زمانی هستند و از نظر روانشناسی رنگ ها ثابت شده اند و جایگاه ویژه ای دارند.

کاربرد در فضا
می خواهید فرش شما ، اتاق را روشن تر کند یا تاریک تر؟ فراموش نکنید انتخاب رنگ می تواند تاثیر بسزایی در روشن یا تاریک شدن اتاق شما داشته باشد. برای مثال فرش قرمز رنگ ، یک انتخاب عالی برای اتاق های مشترک و راهروها است. این رنگ همه چیز را پوشش می دهد و لکه ها را به وضوح نشان نمی دهد. برای اتاق هایی که خیلی نورگیر هستند باید به مسئله رنگ پریدگی نیز فکر کنید. مشکل رنگ پریدگی فرش بیشتر در فرش هایی با رنگ تیره دیده می شود.

انتخاب فرش مطابق با شخصیت
آیا رنگ فرش خانه شما با شخصیت شما همخوانی دارد؟ طبق تحقیقاتی که در زمینه روانشناسی رنگ ها انجام شده است ، افراد بیخیال و عادی بیشتر از رنگ های گرم تر و تناژ خاکی لذت می برند. از طرف دیگر مردم جزئی نگر ، اغلب تناژ آبی ، سیاه ، سفید و خاکستری را ترجیح می دهند. همه چیز به شما بستگی دارد. شما می توانید با توجه به شخصیت خود و روانشناسی رنگ ها ، بهترین فرش را انتخاب کنید و تا سال ها از آن لذت ببرید.

نکاتی کلیدی در انتخاب رنگ فرش بر اساس روانشناسی رنگ ها
اگر می خواهید فضای اتاق شما بزرگتر معلوم شود ، از رنگ های خنثی و روشن استفاده کنید.
اگر می خواهید فضای اتاق مدرن و راحت به نظر برسد ، یک فرش تیره رنگ انتخاب کنید.
اگر می خواهید یک محیط شخصی ایجاد کنید ، از فرش های رنگ روشن استفاده کنید.
اگر می خواهید لکه ها و کثیفی ها را پنهان کنید ، فرش های چند رنگ را انتخاب کنید.
بیشتر مردم فرش هایی که رنگ خنثی دارند را ترجیح می دهند. اما شما می توانید این قانون را زیر پا بگذارید و با توجه به قوانین روانشناسی رنگ ها و حسی که از یک رنگ دریافت می کنید ، انتخاب خود را انجام دهید.


کلمات کلیدی


تاریخ ثبت : 1398/01/26

دیدگاه شما

 


GET IN TOUCH WITH US

بـا مـا در تمــاس باشیـد...





ID: @IranMehrCarpet
شبکه های اجتماعی | Social Network


کاشان، شهرک صنعتی صباحی بیدگلی،بلوار یک،فرعی پنجم
آدرس | Add.


031-54759080
تلفن | Phone

© 2018. All Rights Reserved. Design and Developed by ariaads.ir