Turn up the volume for the
best experience
روش های برق انداختن فرش بدون شستن
تمیزی و پاکیزگی یکی از خصلت هایی است که از ابتدای بشریت تاکنون در وجود انسان نمایان بوده که در این بین قطعا تمیز بودن خانه و محل زندگی جزء مواردی است که باید به آن اهمیت ویژه ای داده شود.

روش های برق انداختن فرش بدون شستن

برق انداختن فرش بدون شستن
تمیزی و پاکیزگی یکی از خصلت هایی است که از ابتدای بشریت تاکنون در وجود انسان نمایان بوده که در این بین قطعا تمیز بودن خانه و محل زندگی جزء مواردی است که باید به آن اهمیت ویژه ای داده شود. اما از آنجایی که این امر معمولا توسط خانم های خانه دار صورت می ‌گیرد ، طبیعتا خانم ها باید در این زمینه تبحر فوق العاده ای داشته باشند. بنابراین اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که در مورد برق انداختن فرش بدون شستن چیزی نمی‌دانید بهتر است در ادامه با ما باشید تا مهارت لازم را در این زمینه کسب نمایید.

در حال حاضر فرش ها به یکی از مهمترین اجزای دکوراسیون در منازل تبدیل شده است و لازم است که حتما در تمیز نگه داشتن آن دقت زیادی به عمل آید. بسیاری از افراد به جای اینکه بخواهند فرش شان را هر ساله بشویند به فکر راه کارهای بهتری می‌افتند تا بتوانند به هدف برق انداختن فرش بدون شستن برسند ، زیرا در بسیاری از موارد شستن فرش به صورت هر ساله امکان پذیر نیست. حال می‌خواهیم با یکدیگر گام به گام روش های تمیز کردن فرش را بررسی کنیم.

جارو کشیدن فرش و موکت

یکی از مهمترین و اصلی ترین مواردی که می تواند به نو کردن فرش کمک کند و سبب حفظ زیبایی اولیه فرش شود ، جارو کردن مرتب فرش می باشد. دقت داشته باشید جارو کردن باید منظم و اصولی صورت پذیرد که در اینجا استفاده از جارو برقی می‌تواند موثرتر باشد ، زیرا با وجود گرد و خاک هایی که بر روی فروش نشسته است پاک کردن آن با جارو های دستی امکان پذیر نیست ؛ اما اگر بخواهید تمامی گوشه و کنار منزل تان را کاملاً تمیز کنید ، می توانید ابتدا تمامی سطح فرش را با جارو برقی کشیده و سپس با استفاده از جاروهای معمولی بار دیگر فرش خود را جارو کرده و آن وقت از تمیزی آن لذت ببرید.

لکه گیری فرش
پس از اینکه تمامی فرش را جارو کردید نوبت لکه گیری و پاک کردن لکه های قوی روی فرش می‌رسد. دقت داشته باشید در این مرحله لازم است که ابتدا لکه های قابل برداشت را با استفاده از چاقو برداشته و سپس محلولی از ترکیب آب ولرم ، سرکه سفید و جوش شیرین تهیه کرده و تمامی نقاط را با استفاده از این محلول پاک کنید ؛ پس از اینکه لکه ها را با استفاده از یک اسفنج پاک کردید در انتها یک پارچه کتان تمیز روی فرش بکشید تا آلودگی ها به همراه آب جذب پارچه شود.

دقت داشته باشید پاک کردن لکه فرش در ابتدا و هنگامی که هنوز لکه تازه است می تواند بسیار راحت تر از زمانی باشد که چند وقتی از وجود لکه بر روی فرش گذشته. به همین خاطر بهتر است هر وقت متوجه شدید که لکه ای بر روی فرش تان وجود دارد سریعا دست به کار شوید و لکه را محو کنید. نکته دیگری که در این مرحله حائز اهمیت است ، تمیز کردن لبه های فرش می باشد ؛ برای این امر می توانید از یک برس دستی نظافت جهت پاک کردن گرد و خاک لبه ها استفاده کرده و تمامی پرز های اضافی را بگیرید. با این روش قطعا خواهید توانست به هدف برق انداختن فرش بدون شستن برسید.

استفاده از شامپو فرش برای برق انداختن فرش بدون شستن
به طور حتم یکی از مهمترین مواردی که در مبحث برق انداختن فرش بدون شستن وجود دارد ، استفاده از محلول های مانند شامپو فرش می باشد که طبیعتاً این امر راه حلی است که در ذهن تمامی افراد وجود دارد. اما دقت داشته باشید اگر شامپو فرش کشیدن سطوح با اصول خاص خودش انجام نشود قطعا آنچه انتظار می‌رود به دست نخواهد آمد.

این مرحله که مهمترین مرحله برق انداختن فرش بدون شستن است با استفاده از یک مارک خوب شامپو فرش و مقدار شامپو تخم مرغی انجام می گیرد. لازم است که برای تمیز شدن بهتر فرش مقداری آب ، شامپو فرش و شامپو تخم مرغی را در ظرفی مخلوط کرده و سپس با استفاده از اسفنج تمیزی ، اقدام به پاک کردن و کشیدن تمامی سطح فرش کنید. با توجه به اینکه قبل از این مرحله لکه های اساسی فرش را گرفته ایم پس طبیعتا تمامی سطح فرش یکدست بوده و باید به یک میزان از مایع محلول استفاده شود. در مرحله آخر باید از یک پارچه تمیز جهت خشک کردن و زدودن چرک و آلودگی فرش استفاده شود تا نتیجه کار بهتر دیده شود.

پاشیدن نشاسته ذرت پس از شامپو فرش

استفاده از نشاسته ذرت آخرین و البته اساسی ترین مرحله برای برق انداختن فرش بدون شستن می باشد ؛ برای این امر لازم است مقداری نشاسته ذرت تهیه کرده و پس از اینکه چند ساعتی از مرحله کشیدن شامپو فرش گذشته مقدار نسبتاً زیادی از نشاسته ذرت را با نمک مخلوط کرده و روی فرش بپاشید و بگذارید که حدود یک ساعت این مواد بر روی فرش شما باقی بماند سپس با استفاده از جارو برقی تمامی سطح فرش را جارو کشیده و سپس نتیجه کار خود را مشاهده کنید.


کلمات کلیدی


تاریخ ثبت : 1398/01/17

دیدگاه شما

 


GET IN TOUCH WITH US

بـا مـا در تمــاس باشیـد...





ID: @IranMehrCarpet
شبکه های اجتماعی | Social Network


کاشان، شهرک صنعتی صباحی بیدگلی،بلوار یک،فرعی پنجم
آدرس | Add.


031-54759080
تلفن | Phone

© 2018. All Rights Reserved. Design and Developed by ariaads.ir