Turn up the volume for the
best experience
تفاوت فرش شنل و فرش فریز
فرش فانتزی دارای انواع و اقسامی هستند که فرش فریز و فرش شنل از آن نوع هستند . در ادامه قصد داریم به مقایسه این دو نوع فرش ماشینی بپردازیم. قطعا فرش فریز با فرش شنل دارای تفاوت هایی در ظاهر، ثبات، تنوع رنگ و غیره می باشند

تفاوت فرش شنل و فرش فریز

فرش فانتزی دارای انواع و اقسامی هستند که فرش فریز و فرش شنل از آن نوع هستند . در ادامه قصد داریم به مقایسه این دو نوع فرش ماشینی بپردازیم. قطعا فرش فریز با فرش شنل دارای تفاوت هایی در ظاهر، ثبات، تنوع رنگ و غیره می باشند. اگر می خواهید فرش مناسب برای مکان مورد نظر خود را از بین فرش فریز و فرش شنل انتخاب کنید ایران مهر این مقاله را به شما پیشنهاد می کند،در ادامه با ایران مهر همراه باشید.

مقایسه ظاهر فرش شنل و فرش فریز

فرش فریز دارای ظاهری گره دار و معمولی تری نسبت به فرش فانتزی شنل دارد . اگر شما بخواهید روی فرش فریز دست بکشید ظاهری برجسته و ناصاف را احساس خواهید کرد . اما فرش شنل دارای سطح صاف و مسطح است. فرش شنل طراحی ظاهری پیچیده تری نسبت به فرش فریز دارد. چون فرش شنل دارای تنوع رنگ و تنوع نقشه بیشتری نسبت به فرش فریز است می توانید در جاهایی که به زیبایی آنها اهمیت میدهید استفاده کنید . مثلا توصیه ما این است که از فرش شنل در اتاق کودکان ، نوجوان و تمام اتاق هایی که زیبایی و رنگ برایتان مهم است استفاده کنید . اما اگر می خواهید مکان مناسب فرش فریز را بدانید باید بگوییم به خاطر اینکه فرش فریز از فرش شنل راحت تر است ، توصیه می شود در مکان هایی که نیاز به راحتی و استراحت دارید ( مثل اتاق های استراحتگاه و غیره ) از فرش فریز استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید:فرش فانتزي شنل چيست؟

مقایسه دوام و استحکام فرش شنل و فرش فریز

قالیبافان برای بافت فرش شنل از الیاف پلی استر استفاده می کنند . ویژگی های بارز فرش هایی که از الیاف پلی استر بافته شده اند می توان استحکام بالا، ثبات، مقاومت در برابر نور خورشید، عدم نیاز به اتو و غیره را نام برد. به طور کلی باید در مورد استحکام فرش ها اعتراف کنیم که فرش فانتزی مثل فرش شنل و فرش فریز از استحکام بالاتری نسبت به گلیم فرش برخوردارند. پس استحکام فرش شنل و فرش فریز به طور کلی قابل مقایسه نیستند، مگر این که نوع کاربری فرش ماشینی مورد نظر ما مشخص شود و بدانیم که در کدام مکان ها از هردو فرش ماشینی استفاده می شود تا بتوانیم آنها را برای طولانی مدت استفاده کنیم . یعنی با مقایسه مکان هایی که مورد استفاده قرار گرفته اند می توان برای دوام نظر مناسبی داد . مثلا فرش شنل اگر در اتاق کودک استفاده شود و فرش فریز در اتاق استراحت می توان آنها را مقایسه کرد . 

 مقایسه پا خوردگی فرش شنل و فرش فریز
به طور کلی فرش فانتزی یکی از نقاط ضعفی که دارد تاثیر پا خوردگی در طول زمان است که این مورد ( پاخوردگی فرش ) در گلیم فرش ، به خاطر خاصیتی که دارد پنهان می شود و این یک مزیت برای گلیم فرش است . پس چون فرش شنل و فرش فریز جزء فرش فانتزی هستند قطعا از پاخوردگی به مرور زمان تاثیر می پذیرند و توصیه ما این است که در مکان های پر رفت و آمد از فرش شنل و فرش فریز استفاده نکنید و بیشتر در مکان های اختصاصی مثل ( اتاق کودک ، اتاق نوجوان ، اتاق استراحت و غیره ) که رفت و آمد کم است بهره ببرید. اما فرش شنل نسبت به فرش فریز تاثیر کمتری از پاخوردگی خواهد گرفت. یعنی فرش شنل پاخوردگی بهتری نسبت به فرش فریز خواهد داشت . ( برای خواندن مقاله تفاوت فرش شنل و گلیم فرش اینجا کلیک نمایید )

نتیجه گیری در مقایسه فرش شنل و فرش فریز
طبق مقایسه ای که انجام دادیم شما به احتمال زیاد تفاوت فرش شنل و فرش فریز را متوجه شدید . اگر شما قصد خرید فرش برای اتاق کودک و یا اتاق هایی که در آن دراز می کشید و استراحت می کنید را دارید توصیه ما فرش فریز است که به نسبت مکان مورد استفاده هم می توانیم بگوییم در این مکان ها دوام خوبی دارند . اما اگر قصد خرید فرش را برای اتاق های نوجوان و اتاق هایی که به تنوع رنگ و تنوع ظاهر اهمیت میدهید را دارید ، همانطور که پیداست توصیه ما فرش شنل می باشد ، چون به خاطر زیبایی برازنده اتاق های زیبا هستند .
اگر می خواهید خرید فرش خوب برای دکوراسیون خانه خود داشته باشید ، توصیه ما خرید فرش های ماشینی ایران مهر است. 


کلمات کلیدی


تاریخ ثبت : 1397/12/26

دیدگاه شما

 


GET IN TOUCH WITH US

بـا مـا در تمــاس باشیـد...





ID: @IranMehrCarpet
شبکه های اجتماعی | Social Network


کاشان، شهرک صنعتی صباحی بیدگلی،بلوار یک،فرعی پنجم
آدرس | Add.


031-54759080
تلفن | Phone

© 2018. All Rights Reserved. Design and Developed by ariaads.ir