Turn up the volume for the
best experience
استفاده از فرش در دکوراسیون منزل و نکاتی که باید رعایت کنیم
اگر دکوراسیون منزل‌تان خسته‌کننده است، فرش را به آن اضافه کنید تا مشکل‌تان حل شود. در حالی که این دلیلی کافی برای استفاده از فرش در دکوراسیون داخلی است..

استفاده از فرش در دکوراسیون منزل و نکاتی که باید رعایت کنیم

اگر دکوراسیون منزل‌تان خسته‌کننده است، فرش را به آن اضافه کنید تا مشکل‌تان حل شود. در حالی که این دلیلی کافی برای استفاده از فرش در دکوراسیون داخلی است، دلایل بسیار دیگری نیز وجود دارد. می‌توان گفت فرش قسمت‌های مختلف خانه را به هم متصل و دکوراسیون آن را کامل می‌کند. استفاده از فرش به اتاق گرما و صمیمیت می‌بخشد و یک لایه به دکوراسیون آن اضافه می‌کند. روش‌های زیادی برای استفاده از فرش در دکوراسیون وجود دارد و ما تعدادی از آن‌ها را برای شما آورده‌ایم. 

 اندازه‌ فرش
اگر فرش را به‌عنوان کفپوش اتاق استفاده می‌کنید، اندازه‌ی آن باید 1 متر از طول و عرض اتاق کوچک‌تر باشد. خالی گذاشتن گوشه‌ها باعث می‌شود اتاق بزرگ‌تر به‌نظر برسد. اگر می‌خواهید زیر میز غذاخوری فرش پهن کنید، حداقل 60 سانتی‌متر از آن باید از زیر میز بیرون باشد. به این شکل پایه‌های عقبی صندلی‌ها روی فرش قرار می‌گیرند. هم‌چنین فرش راهرو باید 10 سانتی‌متر از آن باریک‌تر و 45 تا 60 سانتی‌متر کوتاه‌تر باشد. مطمئن شوید به اندازه‌ی کافی عریض است که هنگام راه رفتن هر دو پا روی آن‌ قرار گیرد.

 

متمایز کردن بخش‌های اتاق
از فرش برای جدا کردن قسمت‌های اتاق یا مشخص کردن آن‌ها استفاده کنید. این روش مخصوصا در سوییت‌ها و اتاق‌های بزرگ کاربرد دارد. 

ایجاد تنوع
می‌توانید با استفاده از فرش در اتاق تنوع ایجاد کنید. اگر می‌خواهید در یک اتاق دو فرش پهن کنید، باید بدانید که اگر فرش‌ها هم اندازه باشند اتاق را به دو قسمت مساوری تقسیم می‌کنند. پس از دو فرش با اندازه‌های مختلف استفاده کنید که در دکوراسیون تنوع ایجاد شود. 

ایجاد هارمونی
اگر قصد دارید بیش از یک فرش در اتاق پهن کنید، طرح‌های آن‌ها را طوری انتخاب کنید که مکمل یکدیگر باشند. در غیر این صورت دکوراسیون اتاق ناهماهنگ و به‌هم‌ریخته به‌نظر می‌رسد. 

ایده هایی را برای یک طرح رنگی بدست آورید

 
رنگ فرش را رنگ اصلی دکوراسیون اتاق در نظر بگیرید. اگر مبلمان را قبل از فرش انتخاب کرده‌اید، رنگ فرش را طوری انتخاب کنید که رنگ مبلمان را بزرگ‌نمایی کند. 

اگر کاغذ دیواری یا مبلمان طرحی شلوغ دارند، فرشی ساده انتخاب کنید که تعادل بین طرح‌ها برقرار شود.

ایجاد تعادل
اگر کاغذ دیواری یا مبلمان طرحی شلوغ دارند، فرشی ساده انتخاب کنید که تعادل بین طرح‌ها برقرار شود. هم‌چنین اگر طرح مبلمان و کاغذ دیواری ساده است، بهتر است طرح فرش را شلوغ‌تر و رنگی‌تر انتخاب کنید تا دکوراسیون اتاق خسته‌کننده نشود. 

یک نقطه کانونی ایجاد کنید
از آن‌جایی که فرش در دکوراسیون اتاق تاثیر زیادی دارد، می‌توان از آن برای ایجاد نقطه‌ی کانونی استفاده کرد. می‌توانید برای انجام این کار رنگ دیوارها را یکی از رنگ‌های اصلی فرش انتخاب کنید. 

تزئین دیوار
آویزان کردن فرش به دیوار یکی دیگر از روش‌های استفاده از آن در دکوراسیون اتاق است. 

با شکل‌ها بازی کنید
تصور نکنید فرش حتما باید مستطیل باشد و شکل آن را با چیدمان مبلمان هماهنگ کنید. سعی کنید تشخیص دهید کدام شکل بیشتر با اتاق هماهنگی دارد و از آن برای کامل کردن چیدمان مبلمان استفاده کنید. 

تغییر دکوراسیون
می‌توانید بالشتک‌های مبل و فرش را برای هماهنگ کردن دکوراسیون با فصل‌ جدید، یا اضافه کردن رنگی نو به دکوراسیون عوض کنید.

 
بیشتر بخوانید:

کلمات کلیدی


تاریخ ثبت : 1398/05/19

دیدگاه شما

 


GET IN TOUCH WITH US

بـا مـا در تمــاس باشیـد...





ID: @IranMehrCarpet
شبکه های اجتماعی | Social Network


کاشان، شهرک صنعتی صباحی بیدگلی،بلوار یک،فرعی پنجم
آدرس | Add.


031-54759080
تلفن | Phone

© 2018. All Rights Reserved. Design and Developed by ariaads.ir