Turn up the volume for the
best experience
جشنواره فرش نهاوند برگزار می‌شود
رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت نهاوند گفت: جشنواره فرش نهاوند به منظور معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های اين شهرستان پایان هفته جاری با حضور مسوولان کشوری برگزار می‌شود .

جشنواره فرش نهاوند برگزار می‌شود

رئیس اداره صنعت ، معدن و تجارت نهاوند گفت: جشنواره فرش نهاوند به منظور معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های اين شهرستان پایان هفته جاری با حضور مسوولان کشوری برگزار می‌شود .

بیژن ترابیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند یکی از معدود شهرهای استان است که در زمینه تولید فرش از سابقه و قدمت بالایی برخوردار بوده است و تولیدات آن در بازارهای جهانی از مشتریان خاص برخوردار بوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر 480 نفر در سطح شهرستان در قالب تعاونی و یا به صورت فردی در این حوزه فعالیت می‌کنند که سالانه هزار تخته فرش تولید می‌کنند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند ایجاد اشتغال با کمترین سرمایه را از مزیت‌های رونق صنعت فرش عنوان کرد و افزود: در حال حاضر برای ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف اقتصادی حداقل 50 میلیون تومان سرمایه اولیه مورد نیاز است در حالی که در حوزه قالیبافی داشتن 5 میلیون تومان سرمایه اولیه می‌تواند برای یک نفر ایجاد اشتغال کند.

وی با اشاره به صادرات فرش نهاوند گفت: با توجه به اینکه برندهای فرش نهاوند از گذشته بازارهای مصرف را در کشورهای اروپایی و حاشیه خلیج فارس جذب کرده است معرفی هرچه بهتر قابلیت‌های این صنعت در نهاوند می‌تواند قدرت رقابت آن را با سایر رقبای صادراتی افزایش داده و میزان اشتغال را بالا ببرد.

ترابیان همچنین از برپایی نمایشگاهی از تولیدات قالی‌ بافان نهاوند، ملایر و تویسرکان در حاشیه برگزاری این جشنواره خبر داد و گفت: در حاشیه جشنواره فرش نهاوند نمایشگاهی از تولیدات قالی بافان شهرهای نهاوند، ملایر و تویسرکان به مدت سه روز در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی از همکاری 20 شرکت تعاونی در برپایی جشنواره خبر داد و گفت: به منظور برپایی هرچه با شکوه‌تر این جشنواره 20 شرکت تعاونی نهاوند در کار برگزاری نمایشگاه با این اداره همکاری دارند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت نهاوند در پایان از برپایی دوره‌های آموزشی برای اعضای شرکت‌های تعاونی فرش این شهرستان خبر داد و گفت: مهم‌ترین برندهای فرش شهرستان نقشه‌های کله گلی، عشوند و گل حیدری است که به منظور به‌روز کردن آنها با سلیقه مشتریان خارجی دوره‌های آموزشی طی چندین مرحله برگزار شده و شیوه‌های نوین تجارت فرش آموزش داده شده است.

منبع:فارس


کلمات کلیدی


تاریخ ثبت : 1398/04/24

دیدگاه شما

 


GET IN TOUCH WITH US

بـا مـا در تمــاس باشیـد...





ID: @IranMehrCarpet
شبکه های اجتماعی | Social Network


کاشان، شهرک صنعتی صباحی بیدگلی،بلوار یک،فرعی پنجم
آدرس | Add.


031-54759080
تلفن | Phone

© 2018. All Rights Reserved. Design and Developed by ariaads.ir