Turn up the volume for the
best experience
ویژگی های فرش ماشینی درجه یک
فرش ها از نظر کیفیت و زیبایی در 5 دسته رنک بندی می شوند . فرش های ماشینی درجه یک بهترین فرش ها و فرش های درجه 5 بی کیفیت ترین محصولات هستند . مجموعه ای از عوامل باید حضور داشته باشند تا فرشی عنوان درجه یک را به خود بگیرد .

ویژگی های فرش ماشینی درجه یک

فرش درجه یک چیست ؟

فرش ها از نظر کیفیت و زیبایی در 5 دسته رنک بندی می شوند . فرش های ماشینی درجه یک بهترین فرش ها و فرش های درجه 5 بی کیفیت ترین محصولات هستند . مجموعه ای از عوامل باید حضور داشته باشند تا فرشی عنوان درجه یک را به خود بگیرد . فرش های درجه یک را فرش های صادراتی هم می نامند . محصولات تولید شده در شهرک های صنعتی کاشان فرش های درجه یک هستند ، در بین تولید کنندگان کاشانی رقابت به حدی بالاست که اگر تولید کنندگان در محصولات خود کم و کاستی داشته باشند یا فرش هایی با رده درجه 2 یا 3 تولید کنند از دور رقابت ها حذف خواهند شد .

ویژگی های فرش های درجه یک را به دو دسته ویژگی های فنی یا کیفی و ویژگی های ظاهری تقسیم بدی می نماییم .

ویژگی های فنی فرش درجه یک چیست ؟

1-    مهم ترین عامل مواد اولیه است . اگر مواد اولیه مرغوب باشد می توان به دوام فرش و کیفیت بالای محصول امیدوار بود . مواد اولیه تولید فرش الیاف است ، نخ تار ، نخ پود و نخ خاب سه نوع نخی هستند که در تولید بکار گرفته می شوند . نخ خاب همان الیافی است که رنگ و لعاب فرش را مشخص نموده و مهم ترین نخ بشمار می رود . نخ های تار و پود به ترتیب الیافی هستند که در طول و عرض فرش حرکت کرده و پیکره بافته را شکل می دهند . فرش های درجه یک عموما از نخ های تار و پودی از جنس پلی استر و پنبه بافته می شوند و نخ خاب این محصولات از بهترین نخ های موجود یعنی الیاف اکرولیک هیت ست شده است . الیاف اکرولیک خصوصا اگر فرایند هیت ست را پشت سر گذاشته باشد دوام و زیبای بیشتری نسبت به سایر الیاف دارد . 

2-    بسیاری از ویژگی های فنی فرش های درجه یک به استفاده از نخ های مرغوب بر می گردد . هنگامی که از الیاف درجه یک الکرولیک هیت ست شده استفاده کنیم فرشی خواهیم داشت : مقاوم در برابر فشار ، نور خوشید ، شست و شو ، حرارت غیر مستقیم و همچنین درخشان و براق ، با دوام و .... . 

3-    فرش های درجه یک با ماشین آلات روز دنیا بافته شده اند . کیفیت دستگاه بافت در کیفیت محصول تاثیر گذار است . تکنولوژوی و فناوری بالا موجب داشتن فرش های درجه خواهد شد . 

4-    نخ در رفتگی ، جا ماندن بافت ، سوراخ یا پارگی ، بافت تکراری که حاصل تکرار سیلند در یک نقطه است و ... ویژگی قالی درجه یک نیست . 

 بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی فرش های ماشينی

معیارهای درجه بندی فرش ماشینی

 

ویژگی های ظاهری فرش درجه یک چیست ؟

1-    فرش های درجه یک در طرح هایی مد روز تولید شده و هرگز شاهد طرح های تکراری در محصولات درجه یم نخواهیم بود . در هر بازه ای از زمان رنگ و طرحی خاص مد شده و فروش بالایی را به خود اختصاص می دهد . اما با این وجود مهم ترین نکته در خرید فرش درجه یک سلیقه خریدار و هارمون بودن فرش با فضایی است که می خواهد در آن قرار بگیرد . داشتن طرح مد روز به معنای این نیست که طرح های اصیل و قدیمی مناسب نیستند بلکه طرح هایی مانند شاه عباسی ، افشان ، اسلیمی و .... در دسته طرح های قدیمی هستند که روز به روز با تغییراتی در نگاره ها همراه شده و در عین داشتن زیبایی و اصالت در دنیای مد و فشن حرفی برای گفتن دارند .

2-    در مرحله آهار اگر مشخص شود که فرش دارای بافت تکراری است ، نقشه متقارن بافته نشده است ، رنگی اشتباه بافته شده و ... فرش از درجه یک و صادراتی بودن ساقط می گردد . 

3-    داشتن تنوع رنگی به همراه هارمونی رنگ و طرح دیگر ویژگی محصولات مرغوب به حساب می آید . دقت نمایید که یکی از آیتم های مرغوب بودن فرش خوش درخشیدن در فضاست و این اتفاق هنگامی رخ می دهد که فرش با سایر وسایل دکور و سبک معماری خانه ست شود . 

4-    طرح فرش ها شامل سه دسته سنتی ، کلاسیک و فانتزی خواهد بود . انتخاب هر سبک متناسب با عواملی از جمله نحوه زندگی و معیارهای زیبایی شناسی در طراحی دکوراسیون است . گاها می توان طرح های مختلف را برای فضاهای مختلف بکار گرفته برای مثال طرح های کلاسیک و سنتی به علت شباهت و نزدیکی می توانند جایگزین مناسب یکدیگر باشند اما اگر قالی سنتی در فضایی پهن شوند که مدرن و فانتزی است ، آنطور که شایسته یک تخته فرش درجه یک است به چشم نمی آیند .

 

خرید فرش درجه یک

روش های خرید متفاوتی وجود دارد ، این روش های از جهات گوناگونی با یکدیگر فرش داشته و گاها در خرید بر کیفیت محصول اثر گذار است . می توانید به روش سنتی وارد بازار شده و با رایزنی با فروشنده به خرید اقدام نمایید و یا می توانید به فروشگاه های اینترنتی رفته و از مکانی خرید کنید که فروشنده همان تولید کننده است . 

خرید فرش ماشینی از فروشگاه اینترنتی مزایای بیشتری نسبت به خرید از فروشگاه های فیزیکی دارد . مهم ترین مزیت اطمینان از خرید فرش درجه یک است ، چراکه خرید غیر مستقیم و مراجعه به فروشگاه های فیزیکی ممکن است به خرید محصولی تقلبی منجر شود . برند های کاشان که اساسا در حال تولید فرش های درجه یک هستند بهترین گزینه برای انتخاب کف پوشی با کیفیت ، اصیل ، زیبا و ارزان قیمت هستند .

شاید برایتان جای سوال باشد که چطور می توان محصولی درجه یک را در قیمتی ارزان خریداری کرد ؟ برای پاسخ به این سوال نگاهی به تولیدات درجه یک خواهیم داشت :

1-    مواد اولیه فرش های درجه یک برند های اصیل و فاخر مستقیما از صادر کننده خریداری شده و نبود واسطه در تهیه مواد اولیه ارزان تر تمام شدن هزینه تولید را به همراه خواهد داشت .

2-    استفاده از دستگاه های بافت با فناوری بالا و کمک گرفتن از نیروی متخصص بازدهی بالایی به همراه خواهد داشت . بازدهی بالا ، استهلاک کم و عدم پرت منابع در کنار سایر عوامل تولیداتی با کیفیت بالا و درجه یک را به قیمتی مطلوب عرضه خواهد کرد . 

3-    تمام برندهای مطرحی که محصولات درجه یک را ارزان قیمت به دست مشتری می رسانند از روش های نوین عرضه استفاده می کنند . وقتی مسیر عرضه کوتاه می شود که واسطه های حذف شوند و وقتی واسطه های حذف می شوند سهم بالایی از قیمت که تحت عنوان ارزش افزوده در زمان دست به دست شدن کالا افزوده شده بود از بین می رود . حذف این هزینه ها که هزینه سربار نام دارند از موارد مهم در کاهش قیمت تمام شده محصول است . 


کلمات کلیدی


تاریخ ثبت : 1398/04/12

دیدگاه شما

 


GET IN TOUCH WITH US

بـا مـا در تمــاس باشیـد...





ID: @IranMehrCarpet
شبکه های اجتماعی | Social Network


کاشان، شهرک صنعتی صباحی بیدگلی،بلوار یک،فرعی پنجم
آدرس | Add.


031-54759080
تلفن | Phone

© 2018. All Rights Reserved. Design and Developed by ariaads.ir