Turn up the volume for the
best experience
با معایب و محاسن فرش ماشینی 15۰۰ شانه آشنا شوید
درگذشته تنها فرشی که در ایران وجود داشت فرش‌های دستباف بود از همان ابتدا نیز این فرش‌ها قیمت بالایی داشتند و قابل تهیه برای خیلی از خانواده‌ها نبود. با ورود صنعت فرش ماشینی به ایران و تولید فرش‌های مختلف ماشینی امکان خرید فرش باقیمت مناسب‌تر برای بسیاری از خانواده‌ها فراهم گردید و رفته‌رفته فرش‌های ماشینی در طرح‌های مختلف و در تراکم و شانه‌های گوناگون تولید شد که فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه یکی از انواع این فرش‌ها می‌باشد.

با معایب و محاسن فرش ماشینی 15۰۰ شانه آشنا شوید

درگذشته فرش‌های دستباف تنها فرشی بود که در ایران وجود داشت و از همان ابتدا نیز این فرش‌ها قیمت بالایی داشتند و قابل تهیه برای خیلی از خانواده‌ها نبود. با ورود صنعت فرش ماشینی به ایران و تولید فرش‌های مختلف ماشینی امکان خرید فرش باقیمت مناسب‌تر برای بسیاری از خانواده‌ها فراهم گردید و رفته‌رفته فرش‌های ماشینی در طرح‌های مختلف و در تراکم و شانه‌های گوناگون تولید شد که فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه یکی از انواع این فرش‌ها می‌باشد.

فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه
فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه در تراکم بین ۷۰۰ تا ۴۶۰۰ گره تولید می‌شوند. بالا بودن تعداد گره‌های فرش به این معناست که فرش ریز بافت است و از ظرافت بیشتری برخوردار است. اما اگر شما فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه را خریداری کرده‌اید توجه داشته باشید که هرگز اجسام سنگین را روی آن قرار ندهید چراکه الیاف آن به دلیل ظرافتی که دارند آسیب‌پذیر هستند و جای وسایل سنگین بر روی آن خواهد ماند. در طول هفته سعی کنید که یک یا الی دو بار فرش را جارو بکشید و هرازگاهی نیز فرش را در جهت‌های مختلف بچرخانید تا سایش آن یکنواخت باشد.

ویژگی‌های فرش ۱۵۰۰ شانه
در بافت فرش ۱۵۰۰ شانه از الیاف آکریلیک هیت ست شده استفاده می‌شود که نمره آن ۴۴ تا ۵۰ می‌باشد. به همین دلیل نخی که برای بافت آن به کار گرفته‌شده است ظریف است و این فرش از ظرافت بالایی برخوردار است. همچنین از آنجا که فرش ۱۵۰۰ شانه از فشردگی و تراکم بالایی برخوردار است و در بافت آن از الیاف نازک استفاده می‌شود در این فرش ماشینی نقشه‌های ریز و زیبایی وجود دارد.

محاسن فرش ماشینی 1500 شانه

 

از مهمترین مزیت‌ها و ویژگی‌های فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد :

با توجه به جنس الیافی که در آن بافت فرش ۱۵۰۰ شانه به کار رفته است ، این فرش‌ها ضد لک هستند و به راحتی قابل شست و شو می‌باشند و همچنین پرزدهی ندارد.

فرش‌های ماشینی ۱۵۰۰ شانه در طرح‌های سنتی و مدرن بافته می‌شود و همچنین رنگ‌های آن نیز متنوع است و در حال حاضر در بافت این فرش ماشینی از ترکیب هشت رنگ استفاده می‌شود که مشتریان می‌توانند انتخاب کنند.
یکی دیگر از محاسن فرش ماشینی این است که از وزن سبکی برخوردار است و به همین دلیل است که به آسانی می‌توان آن را جابجا کرد و با توجه به میزان الیافی که در بافت آن به کار رفته است سبک بودن فرش بسیار قابل توجه است.

محاسن فرش ماشینی ۱۵۰۰ شانه در مقایسه با معایب آن بسیار زیاد است شاید دو مورد از معایب این فرش موارد ذیل باشد :

در مقایسه با سایر فرش‌های ماشینی با شانه‌ها و تراکم‌های مختلف قیمت این فرش بیشتر است.

به دلیل این که خواب آن ارتفاع کم‌تری دارد و گره‌های ریزی دارد نسبت به فرش‌ها با شانه کمتر از ضخامت کمتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید:

با معایب و محاسن فرش ماشینی 12۰۰ شانه آشنا شوید

با معایب و محاسن فرش ماشینی ۷۰۰ شانه آشنا شوید

 

فرش ۱۵۰۰ شانه مناسب برای دکوراسیون
فرش ۱۵۰۰ شانه به دلیل ریز بافت بودن و طرح‌ها و رنگ‌های زیبایی که دارد بسیار شبیه به فرش دستباف است و به همین دلیل نیز این فرش برای استفاده در مکان‌هایی که دارای طراحی و دکوراسیون لوکس هستند مناسب است و جلوه و زیبایی خاصی را به منزل شما خواهند بخشید. به این منظور در نظر داشته باشید که با توجه به گران بودن و ویژگی‌هایی که این فرش دارد بهتر است از آن در پذیرایی استفاده شود و در محل‌های پر رفت و آمد مورد استفاده قرار نگیرد.


کلمات کلیدی


تاریخ ثبت : 1398/03/25

دیدگاه شما

 


GET IN TOUCH WITH US

بـا مـا در تمــاس باشیـد...





ID: @IranMehrCarpet
شبکه های اجتماعی | Social Network


کاشان، شهرک صنعتی صباحی بیدگلی،بلوار یک،فرعی پنجم
آدرس | Add.


031-54759080
تلفن | Phone

© 2018. All Rights Reserved. Design and Developed by ariaads.ir