Turn up the volume for the
best experience
۱۰ قانون برای فرش پهن کردن
یکی از قوانین استفاده از فرش و قالی در خانه این است که به قدری بزرگ باشد تا زیر پایه های مبل، صندلی یا کاناپه قرار بگیرد. یعنی اینکه مبل را روی فرش بگذاریم. اما این قانون همیشه هم جواب نمی دهد و باید روش های مختلف را امتحان کرد.

۱۰ قانون برای فرش پهن کردن

 

یکی از قوانین استفاده از فرش و قالی در خانه این است که به قدری بزرگ باشد تا زیر پایه های مبل، صندلی یا کاناپه قرار بگیرد. یعنی اینکه مبل را روی فرش بگذاریم. اما این قانون همیشه هم جواب نمی دهد و باید روش های مختلف را امتحان کرد.

۱٫ قانون اول: پایه های جلوی مبل روی فرش و پایه های عقب روی زمین باشند.
همان طور که در عکس می بینید در این اتاق زیبا، مبل به گونه ای روی فرش قرار گرفته است که پایه های جلوی مبل روی فرش و پایه های عقب روی زمین هستند. این ترفند در بیشتر مکان ها کاربرد دارد. به این ترتیب، می توانید قاعده قرارگیری مبل روی فرش را رعایت و فاصله مبل ها را نیز از هم زیاد کنید.

۲٫ قانون دوم: تعدادی از پایه های جلو روی قالی باشند.

بعضی مواقع بهتر است چهارپایه های صندلی ها و پایه های جلوی مبل روی فرش و پایه های عقب مبل یا کاناپه روی زمین باشند. با این کار می توانید فضای اتاق را به اندازه دلخواه باز یا بسته کنید. در ضمن، باعث ایجاد کنتراست با کفپوش نیز می شود.

۳٫ قانون سوم: هر چهار پایه روی قالی

این فاکتور به اندزه فرش یا قالی بستگی دارد. وقتی قالی بزرگ است و می توان همه مبل و صندلی ها را روی آن قرار داد، نیازی نیست دوپایه روی زمین و دو پایه روی فرش باشد؛ هر چهارپایه مبلمان را روی فرش قرار دهید.

۴٫ قانون چهارم: هیچ پایه ای روی قالی نباش

اگر به استفاده از قالیچه های کوچک با طرح های بولد تمایل دارید، بهتر است صندلی یا مبلمان را در اطراف قالی بچینید و هیچ کدام از پایه های آنها روی قالی نباشد. این کار باعث می شود تا قالیچه بیشتر خودش را نشان بدهد.

۵٫ قانون پنجم: فاصله ۴۵ سانتی متر از لبه های دیوار

این قانون سال ها است که در بیشتر خانه ها رعایت می شود. فرش یا قالی را طوری در اتاق پهن کنید که از اطراف دست کم ۴۵ تا ۵۰ سانتی متر با دیوار فاصله داشته باشد. این قانون را در فضاهای کوچک هم می توانید اجرا کنید و فقط باید ۵۰ سانتی متر را به مثلا ۲۰ سانتی متر کاهش دهید. اتفاقا این طرح در فضاهای کوچک بیشتر خودنمایی می کند.

۶٫ قانون ششم: همه اتاق را با فرش پر نکنید.

برای اینکه فضای مدرن تر و شیک تری در اتاق یا پذیرایی داشته باشید باید بین دیوار و فرش فاصله باشد. یعنی فرش باید حداقل چند سانتی متر کوچک تر از متراژ اتاق باشد تا کمی از زمین و کفپوش هم دیده شود.

۷٫ قانون هفتم: قالی زیر تختخواب ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر بزرگ تر باشد.

برای اینکه تخت و اتاق خواب بسیار شیک تر به نظر برسند بهتر است فرشی برای آن انتخاب کنید که از اطراف حدود ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر بزرگ تر از اندزه تخت باشد. البته با توجه به اندازه اتاق و تخت می توانید این اندازه را بزرگ تر کنید. اما کمتر از این اندازه به هیچ وجه خوب نیست زیرا باعث می شود تا همه فرش یا قالی زیر تخت برود و اصلا دیده نشود.البته اگر قالی کوچکی برای اتاق در نظر دارید، بهتر است آن را پایین تخت پهن کنید. قالیچه های کوچک را طوری پهن کنید که از عرض تخت بلندتر باشد.

۸٫ قانون هشتم: فرش زیر ناهارخوری حدود ۶۰ سانتی متر از دو طرف بزرگ تر باشد فرشی برای زیر میز ناهارخوری انتخاب کنید که از عرض میز و صندلی ها بزرگ تر باشد و از هر طرف دست کم ۶۰ سانتی متر بیرون بزند. به این ترتیب، حتی وقتی صندلی عقب کشیده می شود نیز همه پایه های صندلی ها روی فرش قرار دارند.

۹٫ قانون نهم: راهروی خانه را با فرش پر کنید.

قالی یا فرش باریک و به اصطلاح کناره های زیبایی می توان برای پر کردن راهروهای خانه خریداری کرد. ورودی خانه نیز اگر فضای باریک و راهرو مانند دارد را نیز خوب است با قالی پر کنیم.

۱۰٫ قانون دهم: ترکیب فرش ها

هنگام خرید و انتخاب فرش یا قالی برای خانه می توانید به جای یک فرش بزرگ از چندین قالیچه کوچک در کنار هم استفاده کنید. این ایده، نمای زیباتری نیز به فضا می بخشد و می توان چیدمان زیباتری برای اتاق نشیمن داشت.


کلمات کلیدی


تاریخ ثبت : 1398/02/02

دیدگاه شما

 


GET IN TOUCH WITH US

بـا مـا در تمــاس باشیـد...





ID: @IranMehrCarpet
شبکه های اجتماعی | Social Network


کاشان، شهرک صنعتی صباحی بیدگلی،بلوار یک،فرعی پنجم
آدرس | Add.


031-54759080
تلفن | Phone

© 2018. All Rights Reserved. Design and Developed by ariaads.ir