Turn up the volume for the
best experience
یک هزار و 590 فرصت شغلی در آران و بیدگل ایجاد شده است
اسماعیل بایبوردی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سهمیه اشتغال دولتی آران و بیدگل بر اساس سامانه رصد برای سال 97 ایجاد 2 هزار و 191 فرصت شغلی بود که نزدیک به 73 درصد سهمیه تحقق یافت.

 یک هزار و 590 فرصت شغلی در آران و بیدگل ایجاد شده است

اسماعیل بایبوردی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سهمیه اشتغال دولتی آران و بیدگل بر اساس سامانه رصد برای سال 97 ایجاد 2 هزار و 191 فرصت شغلی بود که نزدیک به 73 درصد سهمیه تحقق یافت.

وی بیان کرد: اداره های صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و فنی حرفه ای به ترتیب بیشترین میزان ایجاد اشتغال در شهرستان آران و بیدگل را به خود اختصاص دادند.
فرماندار آران و بیدگل به سهم 62 درصدی خود اشتغالی نیز اشاره و تشریح کرد: بیشتر اشتغال ایجاد شده در سه حوزه بود که سهم حوزه صنعت 44 درصد، خدمات 35 درصد و کشاورزی نزدیک به 21 درصد برآورد می شود.

وی همچنین اعتبارات اشتغال فراگیر سال گذشته در آران و بیدگل را 350 میلیارد ریال با اشتغال 44 نفر برشمرد و اضافه کرد: اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری سال گذشته در این شهرستان نیز 108 میلیارد ریال با ایجاد 172 فرصت شغلی بود.

بایبوردی از تشکیل کارگروه شناسایی راه های تقویت کسب و کار و رونق تولید با هدف تحقق شعار سال 98 خبر داد و گفت: تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و ایده پردازان از بخش‌های اصلی تحقق شعار سال هستند که در این راستا حمایت همه جانبه دستگاه های اجرایی را نیاز دارد.

وی عنوان کرد: با توجه به وجود دریاچه نمک، معدن های ماسه ای در کویر، تابش انرژی خورشیدی در 300 روز از سال و سایر ظرفیت های گردشگری در شهرستان می توان از این فرصت برای حضور سرمایه گذاران و متخصصان جهت رونق تولید بهره برد.

فرماندار آران و بیدگل همچنین ضرورت تدوین برنامه های حمایتی از تولیدکنندگان و صنعتگران این شهرستان را ضروری برشمرد و تاکید کرد: برنامه ریزی جهت کاستن سهم واسطه ها از فعالیت های تولیدی و توزیعی محصولات کشاورزی و صنعتی به منظور افزایش درآمد روستاییان، صنعتگران و تولیدکنندگان باید مورد توجه باشد.

وی گفت: بر این اساس برنامه ریزی شده تا دستگاه های اجرایی آران و بیدگل نسبت به شناسایی ظرفیت های این شهرستان در زمینه کسب و کار اقدام کرده و اطلاعات شغل های دارای بازار کار و درآمدزایی مناسب را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

بایبوردی با اشاره به ضرورت توجه به کاهش کاغذبازی ها، برخی قوانین مزاحم و همچنین جلوگیری از انباشت قوانین افزود: آران و بیدگل آماده پذیرش سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری، صنایع نوین، صنایع پایین دستی فولاد، صنایع مکمل صنعت فرش ماشینی و دستباف، صنایع دستی، پرورش ماهی آرتمیا، هتل کومه ای فرش ایران، مرکز ریگ درمانی (ماسه درمانی) و نمک درمانی(هالوتراپی)، خورشید درمانی (نور درمانی)، احیا و بهسازی خانه های تاریخی و سنتی، ساخت نیروگاه های خورشیدی، بسته بندی زعفران و پسته، راه اندازی سینما و سایر حوزه های مربوطه است.

نرخ بیکاری در شهرستان آران و بیدگل با برخورداری از افزون بر 800 واحد تولیدی کوچک و بزرگ، بر اساس آخرین آمارهای سال گذشته 5.9 درصد اعلام شده بود.
آران و بیدگل با جمعیت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله نزدیک به 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
منبع:ایرنا


کلمات کلیدی


تاریخ ثبت : 1398/01/22

دیدگاه شما

 


GET IN TOUCH WITH US

بـا مـا در تمــاس باشیـد...





ID: @IranMehrCarpet
شبکه های اجتماعی | Social Network


کاشان، شهرک صنعتی صباحی بیدگلی،بلوار یک،فرعی پنجم
آدرس | Add.


031-54759080
تلفن | Phone

© 2018. All Rights Reserved. Design and Developed by ariaads.ir