Turn up the volume for the
best experience
راهنمای خرید فرش برای اتاق کودک
خرید فرش برای اتاق کودک یکی از خریدهای مهم و حساس در زمینه خرید فرش است که باید مورد توجه قرار گیرد. برخلاف تصور ، خرید فرش برای اتاق کودک چندان هم آسان نیست و باید در هنگام خرید فرش برای اتاق کودک نکاتی مورد توجه قرار گیرد که به آنها اشاره خواهیم کرد.

راهنمای خرید فرش برای اتاق کودک

چه فرشی برای اتاق کودک مناسب است؟
خرید فرش برای اتاق کودک یکی از خریدهای مهم و حساس در زمینه خرید فرش است که باید مورد توجه قرار گیرد. برخلاف تصور ، خرید فرش برای اتاق کودک چندان هم آسان نیست و باید در هنگام خرید فرش برای اتاق کودک نکاتی مورد توجه قرار گیرد که به آنها اشاره خواهیم کرد.

راهنمای خرید فرش برای اتاق کودک
اتاق کودک از مجموعه ای تجهیزات و وسایل تشکیل شده است که در کنار یکدیگر زیبایی خاصی را به اتاق کودک خواهند داد. فرش یکی از مهمترین اجزای اتاق کودک است که بسیار مورد توجه والدین قرار می گیرد. خرید فرش برای اتاق کودک به دلیل این که کودکی یک مقطع خاصی از زندگی است تفاوت های اساسی با خرید فرش های معمولی دارد. متاسفانه در برخی از موارد در خرید فرش برای اتاق کودک دقت چندانی نمی شود. زمانی که قصد خرید فرش برای اتاق کودک خود را دارید باید به مواردی از جمله جنس فرش اتاق کودک ، مدل فرش ، رنگ فرش و دختر یا پسر بودن کودک خود توجه داشته باشید.
خرید فرش برای اتاق کودک از لحاظ دکوراسیون نیز اهمیت فراوان دارد و می تواند تکمیل کننده دکوراسیون اتاق کودک شما باشد.



 
توجه به جنس فرش هنگام خرید فرش برای اتاق کودک

یکی از نکاتی که هنگام خرید فرش برای اتاق کودک باید به آن توجه شود جنس فرش است. اولین نکته ای که در مورد جنس فرش باید مورد توجه قرار گیرد قابل شستشو بودن فرش است. با توجه به این که توصیه می شود هر ۲ ماه یکبار فرش اتاق کودک شسته شود تا آلودگی ها و میکروب ها در آن بیشتر نشوند لذا قابل شستشو بودن فرش اهمیت پیدا می کند. در هنگام خرید فرش برای اتاق کودک بهترین کیفیت فرش را انتخاب کنید تا در برابر شستشوی زیاد از دوام لازم برخوردار باشد. هنگام خرید فرش اتاق کودک به کیفیت رنگ های فرش نیز توجه کافی داشته باشید تا زمانی که فرش شستشو داده می شود رنگ ها با هم ترکیب نشوند که موجب به هم خوردن طرح فرش می شود.

دقت به نرم بودن فرش در خرید فرش برای اتاق کودک
یکی دیگر از مواردی که هنگام خرید فرش برای اتاق کودک باید به آن توجه داشته باشید نرمی فرش است. فرش هایی که تولید می شود از نرمی مختلفی برخوردار هستند. برخی از فرش ها خیلی سفت هستند که توصیه می شود از آنها برای اتاق کودک خود استفاده نکنید. فرش های نرم گزینه مناسبی برای اتاق کودک هستند چرا که کودک در اتاق خود به بازی مشغول می شود و راه می رود به همین دلیل لطافت و نرمی فرش اتاق بسیار مهم است و سبب می شود که احساس ناخوشایندی را نداشته باشد. هنگام خرید فرش برای اتاق کودک ، به راحتی می توانید نرمی و یا سفت بودن آن را با دست خود تشخیص دهید.

در هنگام خرید فرش برای اتاق کودک فرش ضخیم انتخاب نکنید
یکی دیگر از مواردی که در موقع خرید فرش برای اتاق کودک باید به آن توجه داشته باشید این است که برای اتاق کودک خود فرش ضخیم انتخاب نکنید این به این معنی است که نباید نخ فرش هایی را که انتخاب می کنید بیش از اندازه بلند باشد. هر چقدر فرش از ظرافت بیشتری برخوردار باشد برای استفاده در اتاق کودک مناسب تر خواهد بود. فرش هایی که ظریف هستند موجب می شود که کودک شما هنگام راه رفتن و بازی کردن بر روی آن احساس راحتی داشته باشد.

 

در خرید فرش برای اتاق کودک به مدل فرش توجه داشته باشید
یکی از نکات مهم در زمان خرید فرش برای اتاق کودک توجه به مدل فرش است. در حال حاضر فرش هایی که به منظور استفاده در اتاق کودک تولید می شوند دارای مدل های مختلفی هستند و تنوع طرح آنها نیز بسیار زیاد است. بهترین گزینه در هنگام خرید فرش برای اتاق کودک از لحاظ مدل و طرح می تواند مدل های فانتزی با طرح های مخصوص کودکان مانند طرح های کارتونی می باشد. اگر به فکر این هستید که از فرش اتاق کودک در آینده برای موارد دیگری استفاده کنید. خرید فرش هایی با طرح های ساده و مدل های معمولی توصیه می شود که البته به سلیقه شما بستگی خواهد داشت.

مدل هایی را انتخاب کنید که دیرتر آلوده شوند
فرشی را که برای اتاق کودک خود انتخاب می کنید باید به گونه ای باشد که کمتر و دیرتر آلوده شود. به همین دلیل در هنگام خرید فرش برای اتاق کودک فرشی را انتخاب کنید که از بافت فشرده تری برخوردار باشد. به طور کلی فرش هایی که بافت آنها فشرده تر است نسبت به فرش هایی که از بافت هایی با فشردگی کمتری برخوردار هستند کمتر در معرض آلودگی و همچنین نفوذ میکروب ها قرار می گیرند. در این جا نیز توجه به مدل فرش ضروری است و باید مدلی از فرش را انتخاب کنید که اطراف آن دارای ریشه نباشد. یکی از مهمترین علل آلودگی فرش ریشه ها می باشند که به بانک آلودگی فرش مشهور هستند.

توجه به رنگ هنگام خرید فرش برای اتاق کودک
زمانی که قصد خرید فرش برای اتاق کودک خود را دارید باید به رنگ فرش هم توجه داشته باشید. یکی از مهمترین عواملی که در انتخاب فرش موثر است، رنگ فرش می باشد. انتخاب رنگ فرش برای اتاق کودک نیز بر اساس فاکتورهایی انجام می پذیرد که یکی از آنها دکوراسیون کلی اتاق کودک است. در این زمینه می توانید به رنگ سایر اجزا و وسایل اتاق کودک خود از جمله رنگ سرویس خواب ، رنگ دیوارها ، رنگ کمد ، رنگ پرده ها و ملحفه توجه داشته باشید. هر چند انتخاب رنگ فرش اتاق کودک به سلیقه شما بستگی دارد ولی بهتر است که فرش هایی با رنگ تیره را انتخاب کنید.

چرا رنگ تیره انتخاب شود؟
در خرید فرش برای اتاق کودک بهتر است که رنگ های روشن را انتخاب نکنید و انتخاب رنگ تیره می تواند یک گزینه مناسب باشد. اگر رنگ غالب دکوراسیون اتاق شما یک رنگ روشن است مثلا رنگ سبز روشن می باشد می توانید از یک فرش با رنگ سبز تیره استفاده کنید. از آنجا که فرش به طور دائم در زیر پا قرار دارد زود کثیف می شود و استفاده از رنگ های روشن سبب می شود که لکه ها و کثیفی فرش شما نمایان شود ولی فرش های تیره این خاصیت را ندارند. خرید فرش تیره به این معنی نیست که رنگ هایی مثل رنگ های قهوه ای و یا مشکی انتخاب شوند. همانطور که پیش تر هم گفتیم در انتخاب رنگ فرش ، باید دکوراسیون اتاق کودک نیز مورد توجه قرار گیرد تا رنگ فرش طوری نباشد که دکوراسیون اتاق نامتناسب و ناهمگون شود.

 


به دخترانه و پسرانه بودن توجه شود
اتاق کودک با توجه به دختر یا پسر بودن تفاوت هایی دارد و حتی مدل ها ، طرح و نوع چیدمان نیز متفاوت است. این تفاوت به گونه ای است که رنگ ها را نیز شامل می شود. فرش مخصوص اتاق کودک دختر با پسر نیز متفاوت خواهد بود به همین دلیل در هنگام خرید فرش برای اتاق کودک باید به این نکته توجه داشته باشید.

کدام رنگ ها هنگام خرید فرش برای اتاق کودک دختر و پسر مناسب هستند؟

یکی از تفاوت های بارزی که بین دخترها و پسرها وجود دارد استفاده از رنگ در لباس ها ، اتاق و وسایل آنها است. این تفاوت ها از همان ابتدای کودکی شکل می گیرد. هر چند لازم نیست از همان ابتدا این تفاوت ها مورد تاکید واقع شود چرا که به مرور زمان این تفاوت ها نمایان می شود ولی از آنجا که انتخاب رنگ برای کودک دختر و پسر از همان ابتدا با توجه به عرف انجام می پذیرد لذا لازم است که زمانی که خرید فرش برای اتاق کودک را انجام می دهید این نکته نیز مورد توجه شما قرار بگیرد و با انتخاب رنگ های مناسب اتاق کودک شما حال و هوای دخترانه و یا پسرانه بگیرد.

رنگ هایی که توصیه می شود از آنها برای فرش به طور خاص و دکوراسیون اتاق کودک به صورت عام استفاده شود شامل رنگ های آبی ، فیلی ، سرمه ای ، خاکستری ، یشمی و زرشکی هستند و رنگ هایی که توصیه می شود از آنها برای فرش و دکوراسیون اتاق کودک دختر استفاده شود می توانیم به رنگ هایی شادتر مثل صورتی ، قرمز تیره و نارنجی اشاره کنیم. در واقع طبق قاعده کلی رنگ هایی که سرد هستند برای پسرها مناسب هستند و رنگ هایی که گرم هستند نیز مناسب اتاق دختران می باشد.


کلمات کلیدی


تاریخ ثبت : 1398/01/20

دیدگاه شما

 


GET IN TOUCH WITH US

بـا مـا در تمــاس باشیـد...





ID: @IranMehrCarpet
شبکه های اجتماعی | Social Network


کاشان، شهرک صنعتی صباحی بیدگلی،بلوار یک،فرعی پنجم
آدرس | Add.


031-54759080
تلفن | Phone

© 2018. All Rights Reserved. Design and Developed by ariaads.ir