Turn up the volume for the
best experience
تاثیر زیبایی فرش بر دکوراسیون چگونه است؟
بدون شک تاثیر زیبایی فرش بر دکوراسیون بر کسی پوشیده نیست و دکوراسیون منزل را بدون توجه به زیبایی فرش نمی توان در نظر گرفت همان طور که می دانید دکوراسیون از اجزا و عوامل مختلفی تشکیل شده است که فرش نیز یکی از آن اجزاء می باشد و اگر فرش را با دقت انتخاب کنید و متناسب با دکوراسیون منزل بکار ببرید تاثیر زیبایی فرش بر دکوراسیون را مشاهده خواهید کرد.

تاثیر زیبایی فرش بر دکوراسیون چگونه است؟

ایران مهر در این مقاله قصد دارد به تاثیر زیبایی فرش بر دکوراسیون بپردازد پس اگر به دنبال طراحی دکوراسیون منزل خود هستید در این مقاله همراه ما باشید. بدون شک تاثیر زیبایی فرش بر دکوراسیون بر کسی پوشیده نیست و دکوراسیون منزل را بدون توجه به زیبایی فرش نمی توان در نظر گرفت همان طور که می دانید دکوراسیون از اجزا و عوامل مختلفی تشکیل شده است که فرش نیز یکی از آن اجزاء می باشد و اگر فرش را با دقت انتخاب کنید و متناسب با دکوراسیون منزل بکار ببرید تاثیر زیبایی فرش بر دکوراسیون را مشاهده خواهید کرد.

دکوراسیون داخلی منزل
امروز یکی از مهمترین مواردی که در بحث ساخت و طراحی مانند منزل مطرح است ، دکوراسیون آن می باشد. دکوراسیون منزل را می توان به ۲ نوع بیرونی و داخلی تقسیم بندی کرد. دکوراسیون داخلی منزل بسیار مورد توجه قرار می گیرد و از آنجا که دکوراسیون داخلی وابسته به فاکتورهای متعددی است باید به هماهنگی این فاکتورها دقت کافی شود ، تا در نهایت دکوراسیون داخلی منزل به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد. در این میان یکی از مهمترین فاکتورهایی که در دکوراسیون داخلی در نظر گرفته می شود کفپوش و فرش است و این تاثیر آنچنان زیاد است که فرش را به یکی از فاکتورهای مهم دکوراسیون داخلی تبدیل کرده است.

تاثیر زیبایی فرش بر دکوراسیون
در بین عناصر متعددی که برای دکوراسیون منزل وجود دارد ، فرش از عناصر دکوراتیو پر اهمیت محسوب می شود به همین جهت لازم است هنگامی که قصد دارید فرشی را برای منزل خود تهیه کنید با توجه به نوع دکوراسیونی که در منزلتان وجود دارد فرش را انتخاب نمایید.

در همه خانه های ایرانی حتما فرش وجود دارد اما با توجه به این که در اکثر موارد کاربرد فرش ها بدون توجه به دکوراسیون و رعایت نکات لازم جهت زیبایی انجام می گیرد ، تاثیر زیبایی فرش بر دکوراسیون را مشاهده نمی کنیم. به همین دلیل است که انتخاب فرش باید با توجه به همه عناصر دخیل در دکوراسیون انجام پذیرد تا شاهد تاثیر زیبایی آن باشیم. اگر می خواهید تاثیر زیبایی فرش بر دکوراسیون منزل خود را احساس کنید باید فرش ها را متناسب با محلی که استفاده می شود به کار ببرید. علاوه بر این نحوه استفاده فرش در محل مورد نظر نیز می تواند تاثیر زیبایی فرش بر دکوراسیون را آشکار کند.

ویژگی های تاثیرگذار بر زیبایی فرش در دکوراسیون
فرش ها یک سری ویژگی هایی دارند که در تاثیر بر دکوراسیون بسیار با اهمیت هستند و در انتخاب فرش باید به این ویژگی ها توجه کافی داشت. این ویژگی ها عبارتند از رنگ، بافت، اندازه، طرح، ظرافت، جنس فرش و مواردی از این قبیل. برای مثال فرش هایی که دوام کمتری دارند و قدیمی و با ارزش هستند یا جنس آنها ابریشمی است و زمینه سفید دارند نباید در جاهای شلوغ و جاهایی که احتمال آلودگی زیاد است به کار برده شوند و بهترین مکان برای این فرش ها اتاق خواب و کتابخانه است.

تناسب فرش و سایر اجزای دکوراسیون
برای تاثیر زیبایی فرش بر دکوراسیون باید تناسب فرش و سایر اجزای دکوراسیون را مورد توجه قرار دهیم. میزها، مبلمان، گلدان ها، تابلو ها، آباژورها، آینه و کنسول همگی از اجزای دکوراسیون منزل محسوب می شوند به همین دلیل است که فرش علاوه بر اینکه میتواند به یک جزء نظام بخش تبدیل شود ، باید متناسب با سایر اجزای دکوراسیون نیز باشد.

اگر می خواهید در طراحی دکوراسیون داخلی منزل از سبک های مدرن و با مبلمان های ساده و بدون تزیینات پیچیده استفاده کنید لازم است که از فرش های استفاده کنید که حالت مدرن داشته باشند و اگر قصد دارید از دکوراسیون های روستیک استفاده کنید می توانید از فرش هایی مانند گلیم و جاجیم بهره ببرید. در دکوراسیون های کلاسیک نیز می توانید از فرش های سنتی استفاده کنید که فرش های ایرانی در این زمینه بیشتر می تواند تاثیر زیبایی فرش بر دکوراسیون را آشکار کند. علاوه بر این به منظور تاثیر زیبایی فرش بر دکوراسیون لازم است که بین مبلمان ، رنگ دیوارها و پرده ها تناسب برقرار شود.

انتخاب فرش مناسب با سبک زندگی
یکی دیگر از مواردی که در تاثیر زیبایی فرش بر دکوراسیون باید به آن توجه شود این است که فرش باید با سبک زندگی نیز تناسب داشته باشد. بر این اساس در انتخاب نوع و رنگ فرش باید دقت کافی شود. اگر با کفش بر روی فرش رفت و آمد دارید و یا در مهمانی های شما از کفش برای رفت و آمد بر روی فرش ها استفاده می شود و یا حیوان خانگی و نوزاد در خانه دارید پیشنهاد می شود از فرش هایی برای دکوراسیون خانه استفاده کنید که رنگ آن تیره است و همچنین اندازه کوچکی دارد ، چرا که کثیفی فرش های تیره دیرتر نمایان می شود و همچنین به سبب اندازه کوچک نیز شستن آنها آسان تر خواهد بود.

تاثیر زیبایی فرش بر دکور قسمت های مختلف خانه
فرش ها در تمام قسمت های خانه به کار برده میشوند، اتاق پذیرایی، اتاق ناهار خوری، کتابخانه، اتاق خواب و آشپزخانه از مکان هایی در خانه هستند که در آنها از فرش استفاده می شود. استفاده از فرش در همه قسمت های خانه می تواند زیبایی خاصی را به ارمغان بیاورد. اما اگر برخی از اصول به کارگیری فرش در مکان های مختلف رعایت شود تاثیر زیبایی فرش بر دکوراسیون خانه چندین برابر خواهد شد و همچنین بیانگر سلیقه و ذوق شما خواهد بود. برای مثال نوع فرش و نحوه استفاده فرش هایی که در اتاق خواب به کار برده می شوند با نوع فرش و نحوه استفاده آن ها در اتاق نشیمن و اتاق غذاخوری متفاوت خواهد بود.

تاثیر زیبایی فرش بر دکوراسیون اتاق خواب
اتاق خواب محل آرامش است و بسیار فوق العاده خواهد بود که فرشی که در اتاق خواب به کار برده می شود از نظر طرح و رنگ آرامش دهنده باشد. زمانی که می خواهید استراحت کنید و یا صبح از خواب بلند می شوید قطعا پا گذاشتن بر روی فرش نرم و گرم می تواند تداعی کننده حس خوبی باشد. در انتخاب فرش اتاق خواب ابعاد اتاق خواب و همچنین اندازه تخت را در نظر بگیرید و پس از آن به دنبال انتخاب فرش مناسب باشید. در به کارگیری فرش در اتاق خواب دقت داشته باشید که بیشترین قسمت فرش در زیر تخت قرار نداشته باشد ، زیرا امکان دارد پایه های تخت به فرش آسیب برسانند. همچنین می توانید برای اتاق خواب از چند قالیچه کوچک و پاتختی با رنگ روشن نیز استفاده کنید.

تاثیر زیبایی فرش بر دکوراسیون اتاق پذیرایی
اتاق پذیرایی جایی است که مهمان های شما به مدت طولانی در آنجا حضور خواهند داشت و بسیار اهمیت دارد که فرشی که زیر پای آنها است زیبایی دو چندانی را به دکوراسیون منزل ببخشد. در پذیرایی های بزرگ و  برای اینکه تمامی عناصر مبلمان به صورت یکدست عمل کنند بهتر است که همه عناصر به طور کامل بر روی فرش قرار داده شوند و در حداقل ترین حالت ممکن پیشنهاد می شود که پایه های جلویی مبلمان روی فرش قرار داده شود.

در آپارتمان های کوچک نیز می توان از یک حالت غیر معمول استفاده کرد و آن این است که پایه مبلمان بیرون از فرش قرار بگیرد. برای اتاق های پذیرایی همچنین می توانید از فرش های ترنج دار استفاده کنید که بدلیل دید کامل ، از نظر زیبایی می تواند بسیار مورد توجه قرار گیرد.

تاثیر زیبایی فرش بر دکوراسیون اتاق ناهارخوری
فرشی که در اتاق ناهارخوری بکار برده می شود باید با میز ناهارخوری تناسب داشته باشد و ابعاد آن به گونه ای باشد که به طور کلی در زیر میز ناهارخوری محو نشود به همین منظور باید تمام پایه های میز ناهارخوری روی فرش قرار بگیرد و ابعاد فرش نیز حداقل ۷۰ سانتی متر بیشتر از میز ناهار خوری باشد به گونه ای که اگر صندلی میز ناهار خوری عقب رانده شود بیرون فرش قرار نگیرد. قالی هایی که رنگ های تیره و نقش های سراسری دارند برای استفاده در اتاق ناهارخوری مناسب می باشند.

تاثیر زیبایی فرش بر دکوراسیون راهرو
اگر در منزل خود راهرو دارید حتما برای آن فرشی را در نظر خواهید گرفت. با توجه به این که راهرو محل گذر است لازم نیست که از فرش های گران قیمت و ظریف در آنجا استفاده کنید برای راهرو می توانید از فرش های تیره رنگ و پر نقش استفاده کنید تا شاهد تاثیر زیبایی فرش بر دکوراسیون باشید.


کلمات کلیدی


تاریخ ثبت : 1397/12/28

دیدگاه شما

 


GET IN TOUCH WITH US

بـا مـا در تمــاس باشیـد...





ID: @IranMehrCarpet
شبکه های اجتماعی | Social Network


کاشان، شهرک صنعتی صباحی بیدگلی،بلوار یک،فرعی پنجم
آدرس | Add.


031-54759080
تلفن | Phone

© 2018. All Rights Reserved. Design and Developed by ariaads.ir